با انرژی در زنگ علوم

با انرژی در زنگ علوم

کلاس علوم آن هم در دوره دبستان، برای دانش‌آموزان شگفت‌انگیز است. در این کلاس، فرزندان ما با مباحث جدیدی آشنا می‌شوند. می‌آموزند که از زاویه‌ای نو به جهان اطراف خود نگاه کنند. همچنین آنها یاد می‌گیرند که دقیق‌تر و آگاه‌تر باشند. بیشتر بچه‌ها علوم را دوست دارند و اگر برای تجربه‌های جدید، آنها را آزاد بگذاریم، بی‌شک به نتایجی خوب دست پیدا می‌کنند. در این مقاله از وبلاگ مدرسه رهیار برای‌تان از زنگ علوم دبستان عدل در پایه چهارم بیشتر گفته‌ایم.

تاریخ علم، داستان پر از شگفتی

علم، کلید حل معماها، مسیر روشن پیروزی و چهارچوبی برای رسیدن به نتیجه است. علوم مختلف تاریخی گوناگون داشته‌اند. هرکدام با جرقه‌ای آغاز شده‌اند و حالا مشعلی فروزان هستند که بر تاریکی، تابانده می‌شود. اما رسیدن به آنچه که امروز می‌دانیم ساده نبوده است. بشر آزمون و خطاهای بسیاری کرده است. دانشمندان بسیاری، عمر خود را برای علوم گذاشتند و گاهی خودشان به ثمر رسیدن آن‌را ندیدند. این پیشینه برای نسل امروزی نیز بسیار مهم است. ما باید از زاویه‌ای دیگر به زنگ علوم نگاه کنیم. فضایی که جا برای تجربه، آموختن و آزمون را ایجاد کرده و اجازه می‌دهد کودکان از دریچه‌ای متفاوت، به این کلاس درس نگاه کنند.

درواقع اگر کلاس علوم نه فقط یک طرح درس برای امتحان آخر سال بلکه کلاسی برای آموختن درس زندگی است. درس چگونه زندگی کردن.

مبحث انرژی در کلاس علوم

در کتاب علوم پایه چهارم دبستان درسی برای آموختن درباره انرژی‌ها گنجانده شده است. این درس در تلاش است تا به دانش‌آموزان یاد دهد انواع انرژی چیست؟ چه انرژی‌هایی اطراف ماست و اساسا چرا آموختن درباره انرژی اهمیت دارد. هدف این کلاس بالا بردن آگاهی، کمک به نگاه عمیق‌تر و آماده کردن دانش‌آموزان برای مباحث بعدی است. پس لازم بود این کلاس را تبدیل به جایی برای کسب تجربه کنیم. چراکه این‌گونه دانش‌آموزان ما با مفهوم انرژی که شاید در ابتدا درکش کمی دشوار به‌نظر می‌رسد، بهتر و بیشتر آشنا شدند.

شما چه فکر می‌کنید؟

ما برای کلاس علوم همواره به‌دنبال راه‌کارها، دانش‌ها و آموزه‌های نو هستیم. چراکه فکر می‌کنیم ماهیت علم در پویایی آن است و باید به‌روز باشیم. شما فکر می‌کنید ما چگونه می‌توانیم این کلاس‌ها را بهتر و جذاب‌تر کنیم؟ به‌نظر شما جای چه آزمایش‌ها و کارهایی در این مبحث خالی است؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را دراین‌باره با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *