سفالگری خلاق در رهیار

سفالگری خلاق در رهیار

کلاس سفالگری در رهیار از دوست‌داشتنی‌ترین کلاس‌های مجتمع است. در این کلاس ابزارها، گل سفالگری و مربی‌ها همراه دانش‌آموزان هستند تا به آنها در ساخت مهارت‌ها و بهبود توانایی‌های‌شان کمک کنند. کلاس سفالگری فرصتی برای افزایش توانمندی‌هایی است که در پایان شگفت‌زده‌تان می‌کند. در این مقاله از مجتمع آموزشی پسرانه رهیار برای‌تان از کلاس سفالگری و آنچه که در آن گذشته است گفتیم.

چگونه آغاز کردیم؟

کلاس سفالگری در رهیار برای بیشتر پایه‌ها و در فواصل گوناگون اجرا می‌شود. چراکه کار با گل سفالگری کمک می‌کند بچه‌ها بتوانند مهارت‌هایی را بیاموزندو از آنها در پیشبرد دیگر اهداف خود نیز استفاده کنند.

برای شروع بچه‌ها همراه با معلم خود درباره کلاسی که قرار است به آن وارد شوند، اطلاعاتی را آموختند. آنها فهمیدند که بچه‌هایی هم قبل از آنها این کلاس را داشته و تابلوهای سفالی را برای نمایشگاه آخر سال ساخته‌اند. حالا نوبت آنهاست که دست‌به‌کار شوند.

کلاس سفال و جذابیت آن

کلاس سفالگری رهیار یک محیط برای تفکر خلاق، داستان‌پردازی و آموختن کار گروهی است. در این کلاس بچه‌ها به گروه‌های سه با چهارتایی تقسیم شدند. بعد به هر گروه یک مقوا برای پایه کار و گل سفالگری داده شد.

در مرحله بعدی، بچه‌ها باید گروهی تصمیم می‌گرفتند که می‌خواهند چه چیزی را روی گل درست کنند. مهم بود که باهم مشورت و مذاکره کنند و درنهایت یک تابلوی کامل را بسازند.

با تصمیم‌گیری نهایی، گل سفال در اختیار هم گروه قرار گرفت. بچه‌ها گل‌ها را خیلی خوب ورز دادند و بعد تصویری که می‌خواستند بسازند را روی صفحه گلی کشیدند.

بعد هم با کمک هم گل‌ها را شکل دادند و آنها را در جای خود چسباندند.

چه مهارت‌هایی را آموختیم

در این کلاس سفالگری رهیار مهارت کار گروهی، کار کردن با ابزار و شکل دادن به گل سفالگری را آموختیم. بعد یاد گرفتیم که سفالگری می‌تواند به‌ما دست‌های قوی‌تری بدهد و کمک‌مان کند بتوانیم شکل دادن به گل را یاد بگیریم. این مهارت برای گرفتن قلم، انجام دادن تکالیف و بهبود فرآیندهای مغزی ما بسیار کاربردی خواهد بود. شما فکر می‌کنید علاوه‌بر سفالگری چه کارهای دیگری می‌تواند به ما برای ساختن این مهارت‌ها کمک کند؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را دراین‌باره به‌ما بگویید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *