پیش دبستانی رهیار و برخی رویدادهای آن

پیش دبستانی رهیار و برخی رویدادهای آن

پیش‌دبستانی رهیار در یکی از مهم‌ترین سال‌های زندگی کودک شما، می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند. سالی که نه به اندازه مدرسه جدی است و نه قرار است یادآور مهدکودک باشد. درواقع پیش‌دبستانی فرصتی است برای آمادگی و ارتباط گرفتن کودک با مدرسه، معلم، نظم و آغاز سوادآموزی. در این مقاله از وبلاگ رهیار یک گزارش تصویری از برخی رویدادهای پیش‌دبستانی مجتمع رهیار را با شما به‌اشتراک گذاشته‌ایم.

جشن چهارشنبه‌سوری در رهیار

آشنایی با فرهنگ کهن و جشن‌های باستانی ایران، موضوعی مهم است. به‌شرط آنکه فلسفه هر جشن و رویدادی را به زبان کودکانه بگوییم و فرزندان‌مان را با پیشینه سرزمین‌شان آشنا کنیم. به‌همین دلیل در پیش‌دبستانی رهیار به‌مناسبت‌های ملی و مذهبی، جشن‌هایی گرفته می‌شود. یکی از آنها جشن چهارشنبه‌سوری است. رویدادی که متاسفانه در سال‌های اخیر خطرآفرین شده است. ما امیدواریم با فرهنگ‌سازی در نسل جدید، بتوانیم آن شکوه و زیبایی گذشته این جشن را باز هم پیدا کنیم.

چهارشنبه سوری در پیش دبستانی رهیار

جشن نوروز

بی‌شک نوروز از مهم‌ترین اعیاد ما ایرانی‌هاست. جشنی که در یونسکو نیز ثبت شده و همراه با ایران، در کشورهای دیگری از جمله تاجیکستان، افغانستان، ازبکستان و حتی در اروپا و آمریکا نیز جشن گرفته می‌شود. نوروز آغاز دوباره حیات است و جشن گرفتن آن، سپاسگزاری بابت رویش دوباره جوانه‌هاست. از سوی دیگر عید نوروز یک رویداد نجومی هم هست. در نتیجه توجه به آن، می‌تواند دانش و فرهنگ‌های سرزمین‌مان را نیز نشان دهد. در پیش‌دبستانی رهیار با کودکان عزیزمان و سفره هفت‌سین، عکس‌های یادگاری گرفتیم.

سفرهه فت سین در پیش دبستانی رهیار

جشن شب یلدا

یکی دیگر از جشن‌های ملی مهم برای ما ایرانی‌ها، جشن شب یلدا است. رویدادی که آن‌را بلندترین شب سال می‌دانیم و به‌پاس باهم‌ بودن، کنار یکدیگر جمع می‌شویم. یلدا، برای ایرانی‌های باستان بسیار مهم بوده است. آنها معتقد بودند که پس از این شب طولانی، مهر یا خورشید متولد می‌شود. زمین دوباره زنده خواهد شد و دیو سرما می‌رود. ایرانی‌های باستان، فردای شب یلدا را خرم‌روز می‌نامیدند و آن‌را جشن می‌گرفتند.

شب یلدا در پیش دبستانی رهیار

مسابقات در رهیار

در پیش‌دبستانی رهیار زمان‌هایی را برای بازی و وقت‌هایی را هم برای مسابقه می‌گذاریم. هدف ما از این مسابقات، ایجاد رقابت ناسالم یا حس کمبود نیست. ما می‌خواهیم در محیط پرهیجان و بدون استرس، کودکان قابلیت‌ها و مهارت‌های خود را پیدا کنند. بتوانند از خمودگی خارج شوند و بهتر از عضلات خود کمک بگیرند. از سوی دیگر بازی‌ها و مسابقات به‌نوعی انتخاب می‌شوند که بتوانند به رشد مغز و بدون کودک نیز کمک کنند. برخی بازی‌ها برای تمرکز هستند. بعضی دیگر اما هدف‌شان بهبود ارتباط نیمکره‌های مغز با دیگر اعضای بدن است.

مسابقات و بازی ها در پیش دبستانی رهیار

نان پختن در رهیار

در پیش‌دبستانی رهیار همواره تلاش می‌کنیم بهترین تجربه‌ها را برای کودکان‌مان رقم برنیم. به‌خصوص رویدادهایی که برای‌شان دور از انتظار است. یکی از این اتفاق‌ها، نان پختن در رهیار بود. ما کنار هم خمیرها را درست کردیم و چیزهای زیادی درباره گندم، آرد و نان آموختیم. بعد هم نان‌ها را پختیم و ثمره دست‌رنج‌مان را دیدیم. این برنامه کمک کرد تا کودکان‌مان بدانند چرا مواد غذایی مهم هستند و باید از اسراف دور باشیم. همچنین این برنامه به بچه‌ها کمک کرد تا با شغل نانوایی آشنا شوند و خیلی بهتر، ارزشمندی این کار را درک کنند.

نان پختن در پیش دبستانی رهیار

چرا پیش دبستانی رهیار را انتخاب کنیم؟

بسیاری از دانش‌آموزان رهیار، از مقطع پیش‌دبستان همراه ما می‌شوند. ما آنها را از کودکی می‌بینیم و می‌شناسیم. به‌همین دلیل می‌دانیم پیشینه هر فرد چه بوده است. توانایی‌ها، ضعف‌ها و نگرانی‌های والدین را درباره هر کودک پیدا می‌کنیم و بی‌شک این نکته کمک می‌کند فرزندانی موفق، بدون استرس و اجتماعی‌تر داشته باشیم.
از سوی دیگر، پیش‌دبستان فرصت خوبی برای شناخت یک مجتمع آموزشی است. اینجا می‌توانید ببینید که سلامتی و زمان کودکان چقدر برای ما اهمیت دارد. ضمنا برنامه‌های تفریحی-آموزشی، فرصتی متفاوت را برای یادگیری کودک فراهم می‌کند تا با دیدگاهی دیگر پای در مدرسه و مسیر آموزشی خود بگذارد.

شما چه فکر می‌کنید؟

در پیش‌دبستانی رهیار برنامه‌های بسیار متنوعی برگزار می‌شود که در اینجا تنها به بررسی چند مورد از آنها پرداختیم. به‌نظر شما بهترین برنامه پیش‌دبستانی رهیار چه بوده است؟ فکر می‌کنید جای چه برنامه یا فعالیت آموزشی در اینجا خالی است؟ ممنون می‌شویم نظرات خود را برای ما بنویسید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *