پیتزا، به سبک مادر و کودک

پیتزا، به سبک مادر و کودک

پیش دبستانی رهیار هر ماه برنامه‌هایی ویژه و جدید را ترتیب می‌دهد. هدف این برنامه‌ها، ایجاد فرصت‌هایی برای کنار هم بودن، انجام فعالیت‌های مشترک و خلق رویدادی ماندگار در ذهن کودک است. این برنامه‌ها ساختاری منسجم دارند و می‌توانند در صورت اجرای درست، نتایجی جذاب را خلق کنند. در یکی از برنامه‌هایی که اخیرا اجرا کردیم، میزبان نوآموزان و مادران آنها بودیم. ما کنار همدیگر یک تجربه نو آن‌هم در دنیای آشپزی داشتیم.

پنجشنبه با عطر پیتزا

همه چیز از آنجا آغاز شد که تصمیم گرفتیم یک برنامه ویژه مادر و کودک را ترتیب دهیم. در این برنامه‌ به‌دنبال اهدافی مهم چون، آموزش مشارکت، همراهی و درک ارزش کنار هم بودن، بودیم.

روز پنج‌شنبه را برای این کار انتخاب کردیم تا به‌سبب آن، مادران شاغل نیز بتوانند همراه‌مان باشند. پس از آن برنامه بر این شد که با هم پیتزا بپزیم. چراکه بیشتر بچه‌ها این غذا را دوست دارند و خوب بود بدانند که این غذا چگونه، تهیه می‌شود.

قبل از آغاز برنامه، پیش دبستانی رهیار تمام وسایل پیتزا از جمله، خمیر، سینه مرغ پخته‌شده، سبزیجات، فلفل دلمه‌‌ای و ظروف مخصوص را آماده کرد.

روز پیتزا پزون

حالا وقت آن رسیده بود که با هم پیتزا بپزیم. قرارمان 10 صبح بود و تقریبا همه، به‌موقع رسیدند. روی میزها سفر انداختیم و وسایل پیتزا را هم برای هر فرد آماده کردیم.

به هر کودک و مادرش، ظرفی را اختصاص دادیم تا با سلیقه خودشان غذا را آماده کنند. بعد هم تمام مواد پیتزا از جمله خمیر، مواد روی پیتزا و در نهایت پنیر پیتزا را در اختیار کودکان و مادران قرار دادیم تا با هم پیتزا را آماده کنند.

در این حین تمام مربیان نیز حضور داشتند تا اگر کودکی نیاز به‌کمک داست، بتوانند کنار او باشند. ضمنا مادران هم بتوانند با کادر آموزشی پیش دبستانی رهیار بیشتر آشنا شوند.

بالاخره پیتزاها در قالب‌ها جا گرفتند و همه چیز آماده بود تا به مرحله بعد بروید.

از فر تا نقاشی

حالا باید تمام پیتزاها داخل فر می‌رفتند تا حسابی بپزند. در این مرحله آشپزهای ماهر رهیار به کمک آمدند و با چیدمانی درست، پیتزاها را داخل فر گذاشتند.

در این حین تاغذا آماده شود، میز بزرگی را آماده کردیم تا بچه‌ها بتوانند کنار هم یک نقاشی بزرگ بکشند. کودکان هم با پاستل و مدادرنگی، طرح‌های جالبی را کشیدند.

پیتزا، با طعم دور هم بودن

حدود نیم ساعت بعد پیتزاها آماده شدند و ظرف هرکسی را به‌خودش تحویل دادیم. پیتزای رهیارپز خیلی خوشمزه‌تر و خوش‌طعم‌تر از آن چیزی بود که فکرش را می‌کردیم. عطر پیتزا همه‌جای مدرسه را پر کرده بود و خاطراتی خوش را از خود برای ما به‌جا گذاشت.

شما چه فکر می‌کنید؟

برنامه‌های مادر و کودک، به‌شرط برگزاری مناسب و رعایت شرایط، می‌توانند بسیار اثربخش باشند. در این برنامه‌ها به‌دنبال اعتلای وضعیت ارتباطی هستیم. شما چه پیشنهادهایی برای برنامه‌های ویژه مادر و کودک دارید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادهای خود را در این‌باره برای ما در بخش پیشنهادها بنویسید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *