آفرینش با چهارمی‌ها

آفرینش با چهارمی‌ها

خلاقیت و بالا بردن آن، توجه به محیط اطراف و ایجاد محیطی امن برای تجربه‌های نو، از مهم‌ترین وظایف مدرسه به‌خصوص در مقطع دبستان است. سنی که کودک می‌خواهد آموزش ببیند و با آموخته‌های خود برای زندگی آینده‌اش، فضایی امن خلق کند.

در این شرایط است که باید آفرینش را جدی بگیریم و کاری کنیم که روزها و سال‌های مدرسه برای کودک کاربردی باشد. به‌همین دلیل در دبستان رهیار واحد عدل، برای کلاس چهارم کلاسی تحت عنوان آفرینش ترتیب دادیم. در این مقاله از رهیار برای‌تان از آفرینش و آنچه که در کلاس گذشت گفته‌ایم.

در کلاس آفرینش چه گذشت؟

کلاس آفرینش برای کلاس چهارمی‌های واحد عدل اجرا شد. در این کلاس ما به کودکان وسایلی دادیم و بعد برای‌شان گفتیم که چگونه می‌توانند از آنها استفاده کنند. این وسایل شکل‌پذیر بودند و با کمک دست یا وسیله‌های آسان، می‌توانستیم آن‌ها را تغییر دهیم. این مهم کمک می‌کند تا کودکان دست‌های قوی‌تری داشته باشند. دست‌های قدرتمند به رشد مغز کمک می‌کنند.


از سوی دیگر، مغز با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شود و می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. به‌همین دلیل کار کردن با دست و کار کشیدن از مغز کمک می‌کند که رشد کودک بهتر و سریع‌تر باشد.

چرا خلاقیت مهم است؟

دنیای امروزه نیاز به افرادی دارد که درک بالایی از موقعیت‌ها، محدودیت منایع و شرایط کار دارند. به‌همین دلیل خلاقیت چاره کار است و می‌توان با کمک آن افرادی ماهر، سازگار و پیشرو را به جامعه معرفی کرد. این افراد در شرایط مساوی با کسانی که هم دانشگاهی و هم رتبه هستند، در رده بالاتری قرار خواهند گرفت.


چرا که انجام ندادن کارهای تکراری بسیار مهم است و می‌تواند منجر به نتایج شگفت‌انگیزی شود. خلاقیت، جهانی پویا و رو به جلو را خلق می‌کند و راهبری‌های هوشمندانه‌ای را سبب خواهد شد.
برای ساختن افراد خلاق، سنین کودکی بهترین زمان است و بی‌شک نتایج آن ماندگار باقی خواهد ماند.

چه نتایجی گرفتیم؟

کلاس آفرینش فرصتی برای خلق و تفکر دگراندیش است. این کلاس در تلاش است تا افراد را به نتایج ارزشمندی برساند و خاطراتی قابل توجه را از خود به‌جا بگذارد. با کلاس آفرینش می‌توانیم در مسیر رشد قدم بگذاریم و کاری کنیم که ذهن کودک آمادگی بهتراندیشی، حل مشکلات و… را به‌دست بیاورد.

شما چه فکر می‌کنید؟

برگزاری کلاس‌های خلاقانه از برنامه‌های ویژه و ثابت در رهیار است. شما فکر می‌کنید چه کلاس‌های دیگری را می‌توانیم داشته باشیم و از آنها برای بالا بردن خلاقیت دانش‌آموزان خود کمک بگیریم؟ خوشحال می‌شویم در بخش نظرات برای ما در این باره بنویسید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *