تابستان به سبک رهیار

تابستان به سبک رهیار


درست در زمانی که دیگران در حال اتلاف وقت هستند، شما می‌توانید رشد کنید. به شرط آنکه دقیق، منظم و باانگیزه باشید و اطراف‌تان هم با افرای شبیه خودتان پر شده باشد. پایگاه تابستانی مدرسه رهیار دقیقا با همین هدف هر ساله به‌خصوص برای دانش‌آموزان کنکوری شکل می‌گیرد و در کنار استراحت، بازی و تفریح، با شروع درس‌ها و تکالیف، برای سال تحصیلی جدید آماده می‌شویم. در این مقاله از مجله رهیار، بیشتر درباره پایگاه تابستانی و قوانین مهم آن برای‌تان گفته‌ایم.

اهداف رهیار

رهیار در تلاش است تا به‌عنوان یک مدرسه کیفی شناخته شود و در این مسیر به همراهی خانواده‌هایی نیاز دارد که دید کیفی دارند. برای آنکه بتوانیم با هم تعامل داشته باشیم، لازم است خانواده‌های کیفی و آنهایی که می‌خواهند به سمت کیفی شدن حرکت کنند، با رهیار همراه شوند. در این راستا ما به دنبال آنهایی هستیم که تشویق و حمایت می‎کنند، می‌پذیرند، حامی هستند و اعتماد کردن به فرزند خود را تمرین می‌کنند. از سوی دیگر نمی‌توانیم با خانواده‌هایی باشیم که به دنبال سرزنش، شکایت و غر زدن هستند و به تنبیه و رشوه یا پاداش برای کنترل اعتقاد دارند. از دیگر سو، ایجاد رابطه صحیح و سازنده میان اعضای خانواده بسیار موثر می‌باشد. لذا توصیه می‌گردد در منزل، زمینه بحث در مورد تامین نیاز به تفریح، آزادی‌های مشروع، احترام و احساس ارزشمندی و احساس امنیت فراهم شود و در جهت تامین مناسب این نیازها لازم است والدین بر بهبود کیفیت رابطه با همدیگر نیز توجه کنند.

در پایگاه تابستانی رهیار برای اهداف والا کنار هم جمع شدیم

ثبت‌نام در پایگاه تابستانی

پس از تبیین اهداف، هرساله برنامه ثبت‌نام در پایگاه تابستانی به اطلاع خانواده‌ها می‌رسد. برای برخی از پایه‌ها، حضور در پایگاه‌های تابستانی اجباری است. چرا که طرح درس معلم‌ها از تابستان آغاز می‌شود و درس تدریس شده در تابستان، تکرار نخواهد شد. در نتیجه اگر دانش‌آموزی در پایگاه تابستانی نباشد، برخی از درس‌ها را از دست خواهد داد. حالا اگر شما می‌خواهید به‌تازگی به رهیار بیایید و در پایگاه تابستانی نبوده‌اید ناامید نشوید. با مدیر مربوطه گفتگو کنید تا در صورت امکان راه‌کاری برای شما تعیین شود.

در پایگاه تابستانی از دانش‌آموزان چه می‌خواهیم؟

پایگاه تابستانی فرصتی برای تعامل و تمرین ارتباط‌های بیشتر است. در نتیجه در کنار درس‌ها، جلسات مشاوره سودمندی را در نظر می‌گیریم. حضور منظم دانش‌آموز و پایبندی به برنامه مطالعاتی از نکات مهم دیگری است که در پایگاه تابستانی باید به آن بپردازیم. بسیار مهم است که این برنامه توسط دانش‌آموزان و اولیای آنها جدی گرفته شود. چرا که جدیت، رمز موفقیت است و می‌تواند اهداف والایی را به ثمر برساند.

پایگاه تابستانی فرصتی برای کنار هم بودن و آموختن است

تکالیف تابستانی

برای آن‌که بتوانیم درس‌ها را بهتر بیاموزیم و در طول سال تحصیلی نیازی به بازبینی مجدد نباشد، لازم است تکالیفی تدوین و انجام شود. پیگیری انجام تکالیف توسط دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد. نه فقط به‌خاطر خود درس‌ها، بلکه برای بالا بردن حس مسئولیت‌پذیری مهم است. چرا که همه ما باید نسبت به وظایف خود احساس مسئولیت داشته باشیم. به‌خصوص وظایفی که ارتباطی مستقیم با آینده ما دارند و می‌توانند آن‌را تعیین کنند.

شرکت در آزمون‌ها

وقت آن است که آموخته‌های خود را بسنجیم و بدانیم چه چیزهایی را کامل آموخته‌ایم و برای چه درس‌هایی باید تلاش بیشتری کنیم. به همین دلیل در پایگاه تابستان رهیار فرصتی را برای آزمون‌های تستی و جامع داریم. این امتحان‌ها به شما کمک می‌کنند خود و دانش‌هایی که آموخته‌اید را محک بزنید.

شرکت در اردوی مطالعاتی

در دل پایگاه تابستانی، یک اردوی مطالعاتی نیز خواهیم داشت. در این اردو در کنار یکدیگر و معلم‌های خبره رهیار، درس‌ها را مرور می‌کنیم و با شیوه‌هایی اثرگذار آنها را مطالعه خواهیم کرد. شرکت در این اردو نقش سرنوشت‌سازی در نتیجه کنکور شما خواهد داشت و می‌توانید با کمک آن بخشی مهم از کمبودها و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنید.

در پایگاه تابستانی میتوانید درس‌های عقب افتاده را جبران کنید

برنامه کلاس‌های درسی

پایگاه تابستانی رهیار در سال 1402 از 10 تیر شروع شده و تا 9 شهریور ادامه دارد. برای این پایگاه هر روز از ساعت 7:30 صبح تا 13، در مدرسه رهیار هستیم و برای خلق بهترین‌ها، کنار هم تلاش خواهیم کرد.

سخن آخر

پایگاه تابستانی برنامه‌ای مهم به‌خصوص برای دانش‌آموزان کنکوری است. هدف ما، رساندن شما به آرمان‌ها و آرزوهای تحصیلی‌تان است. به‌همین دلیل شرایطی آرام و امن را برای‌تان فراهم کرده‌ایم تا به سبب آن، با کمترین دغدغه، درس بخوانید، آزمون بدهید و اشکالات‌تان را نیز رفع کنید. با رهیار، در مسیر رسیدن به آرزوهای‌تان باشید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *