دست‌سازه‌های من

دست‌سازه‌های من

نمایشگاه دست‌سازه‌های من در مجتمع آموزشی رهیار واحد پیش‌دبستانی عدل برگزار شد.

اشیای این نمایشگاه به تلاش نوآموزان ما در طول سال تحصیلی ساخته شده بود. آنها پله‌پله یاد گرفتند که از مهارت‌های گوناگون خود در ساخت و شکل دادن به مواد اولیه‌ای همچون کاغذ، خمیر، گل سفالگری و… استفاده کنند.

بعد یاد گرفتند که می‌توانند باهم یک نمایشگاه گروهی بگذارند و درنهایت از هنر و تلاش خود در موقعیتی مناسب رونمایی کنند. اینجا برای‌تان از این نمایشگاه و آنچه که درآن به‌نمایش گذاشتیم، گفته‌ایم.

نمایشگاه دست‌سازه‌های من چیست؟

نوآموزان پیش‌دبستانی رهیار کم‌ سن‌ترین فرزندان ما در مجتمع آموزشی هستند. آنها برای اولین‌بار از درب پیش‌دبستانی، قدم در دنیای آموختن می‌گذارند و باید مهارت‌هایی را بیاموزند.

این مهارت‌ها در دسته و طیف‌های گوناگونی قرار می‌گیرد که یکی از آنها کار با ابزار و استفاده از دست‌هاست. دست‌های کوچک نوآموزان ما با همراهی مربی و در فضای پیش‌دبستانی، کم‌کم ورزیده می‌شود.

بچه‌ها می‌توانند یک مسیر را در ذهن خود تصور کرده و بعد آن‌را در غالب نقاشی، کاردستی، سفال و… بیافرینند. آفرینش هنری به رشد ذهنی کودک کمک می‌کند.

او دقیق‌تر می‌شود و یاد می‌گیرد چگونه به ظرایف کار خود نیز توجه کند. پس اینجاست که نمایشگاه دست‌سازه‌های من ارزش بسیاری پیدا خواهد کرد. چراکه فرزند ما توانسته خودش آثاری را خلق کند و آن‌را در نمایشگاه بگذارد.

شما چه فکر می‌کنید؟

برگزاری نمایشگاه دست‌سازه‌های من یک فرصت مناسب برای نشان دادن توانایی‌ها و دانش‌هایی است که نوآموزان ما درطول سال تحصیلی کسب کرده‌اند.

ما در اینجا به نوآموزان و خانواده آنها نشان می‌دهیم که مسیر یادگیری از کنارهم گذاشتن ارکانی کوچک ساخته می‌شود. اینجا مهم است که صبور باشیم، تلاش‌های فرزند خود را ارج دهیم و هرگز اورا با کسی مقایسه نکنیم.

شما فکر می‌کنید چگونه می‌توانیم این نمایشگاه را با شکوه بیشتری برگزار کنیم؟ به‌نظر شما در طول سال تحصیلی چه آموزش‌های دیگری ارائه کنیم؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را باما درمیان بگذارید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *