مسابقات آمادگی جسمانی

مسابقات آمادگی جسمانی

مسابقات آمادگی جسمانی دربین مدارس مناطق گوناگون، به‌منظور کشف استعدادهای ورزشی و اعتلای سطح سلامتی دانش‌آموزان برگزار می‌شود. در این مسابقات، به توان و سن دانش‌آموزان توجه شده و تلاش بر این است که فرزندان ما بتوانند در محیطی سالم علائق و توانایی‌های خود را پیدا کنند. اینجا از این مسابقه که فرزندان مجتمع آموزشی رهیار از مدرسه پونک در آن شرکت داشتند بیشتر بخوانید.

مسابقات آمادگی جسمانی چیست؟

آمادگی جسمانی درواقع مجموعه‌ای از مهارت‌هاست. توانایی‌هایی که خود یک رشته ورزشی هستند و می‌توانند برای آموختن دیگر مهارت‌ها هم زمینه مناسبی را بسازند. درنتیجه اگر می‌خواهید بدنی سالم داشته باشید باید به آمادگی جسمانی اهمیت بدهید و آن‌را از سنین کودکی تمرین کنید.

چرا ورزش کنیم؟

بدنی که ورزش می‌کند، همواره در معرض مشکلات و بیماری‌های کمتری است. بسیاری از بیماری‌ها مثل دیابت و چربی خون، مشکلات اسکلتی، مشکلات قلبی، کلیوی، ریه و… با ورزش کردن از شما دورتر خواهند بود. علاوه بر این، ورزش سرعت رساندن اکسیژن در بدن را بیشتر می‌کند. پوکی استخوان به تعویق می‌افتد و غدد، کارشان را بهتر انجام می‌دهند. ورزش می‌تواند به مغز کمک کند که بهتر کار کند. آلزایمر و مشکلات بعدی، کمتر برای ورزشکاران اتفاق می‌افتد و ورزشکاران مغز فعال‌تری دارند.

ورزش و اضافه وزن کودکان

معظل اضافه وزن در بین نسل جوان و حتی کودکان رو به رشد است. چراکه بازی‌های کامپیوتری، غذاهای آماده و زندگی کم تحرک، بچه‌ها را تغییر داده و حالا آنها با مشکلی سخت به دوران نوجوانی و بزرگسالی وارد می‌شوند. پس بهتر است که از سنین کودکی به بچه‌ها درباره انواع ورزش‌ها، مسابقات و آمادگی جسمانی آگاهی بدهیم تا فرزند ما بتواند تنی سالم و روانی آگاه داشته باشد.

شما چه فکر می‌کنید؟

به‌نظر شما چگونه می‌توانیم دانش‌آموزان را با ورزش‌های بیشتری آشنا کنیم؟ خوشحال می‌شویم در اینجا برای‌مان از ایده‌ها و تجربیات خود بگویید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *