رهیار در روزهای آخر تابستان

رهیار در روزهای آخر تابستان

مدرسه پسرانه رهیار روزهای خاصی را پشت سر می‌گذارد. کمتر از یک هفته به آغاز سال تحصیلی باقی مانده است. سالی که در آن قرار است اطلاعات بیشتری درباره علوم، تاریخ، ریاضیات، جغرافیا، ادبیات و… به‌دست آوریم. روزهای شادی که قرار است کنار دوستان‌مان باشید، با هم ورزش کنیم، اردو برویم و مهارت‌های زندگی‌مان را افزایش دهیم. این روزها، رهیار پر از هیجان و برنامه‌ریزی است. همه جا دارد تمیز و مرتب می‌شود و بی‌صبرانه در انتظار دیدن روی ماه‌تان هستیم. در این مقاله از رهیار، بیشتر درباره روزهای آخر تابستان برای‌تان گفته‌ایم.

سال تحصیلی جدید در مدرسه رهیار

این روزها در رهیار چه خبر است؟

رهیار یک مجتمع آموزشی است. به‌همین دلیل از پایه پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی در این مجتمع در حال تحصیل هستند. بسیاری از دانش‌آموزان ما، از روزهای کودکی تا آغاز روزهای جوانی، در رهیار می‌مانند و گاهی به‌عنوان همکار، نزد رهیار بازمی‌گردند. به‌همین دلیل ما در تلاشیم تا از رهیار، بهترین خاطرات را بسازیم.
پیش از آمدن دانش‌آموزان، تدارک رویدادهای گوناگون را دیده‌ایم و منتظریم که با ورود آنها، از دیدن چهره‌های پر از خوشی فرزندانمان، سرشار از شادی شویم. جشن‌ها، تزیینات و برنامه‌های ویژه آغاز مهرماه، در مدرسه رهیار درحال آماده‌سازی است.

مجتمع آموزشی پسرانه رهیار

آماده کردن کلاس‌ها

یکی دیگر از کارهای مهمی که این روزها مشغول آن هستیم، آماده کردن کلاس‌هاست. در دبستان رهیار ابتدا خیلی خوب همه جا تمیز و ضدعفونی شده است. پس از آن تزیینات و کاردستی‌های جدیدی را به دیوارها اضافه کرده‌ایم. در نهایت یک تزیین زیبا و پراز معنا در بدو ورود مدرسه کار شده تا کودکان با ورود به مدرسه، نگاه‌شان به سمت علم و دانش معطوف باشد.
پس از آن نوبت کلاس‌هاست. براساس طبقه‌بندی مدرسه، کلاس دانش‌آموزان پایه اول در طبقه اول در نظر گرفته شده است. پس از آن‌که کلاس‌ها مرتب و تمیز شدند و میز و نیمکت‌ها را به‌صورت مرتب چیدمان کردیم.

آماده سازی کلاس های مدرسه رهیار


بعد وسایل مورد نیاز برای ساخت کاردستی، نقاشی کشیدن و بازی کردن را در کلاس‌ها گذاشتیم. پس از آن هم کتاب‌ها را هم دسته‌بندی کردیم و آنها را با برنامه‌ها و وسایل مورد نیاز، روی میز هر کدام از دانش‌‎آموزان گذاشتیم.
حالا در کلاس‌ها، همه چیز برای ورود دانش‌آموزان عزیزمان حاضر است و منتظریم زودتر اول مهر از راه برسد.

جلسات معارفه

برنامه مهم دیگری که این روزها اجرا می‌شود، معارفه با والدین است. والدین هرکدام از پایه‌ها به‌صورت جداگانه به مدرسه دعوت می‌شوند تا با محیط، شرایط و الزامات مرتبط با مدرسه، پیش از آغاز سال تحصیلی آشنا باشند. این نکته مهم کمک می‌کند ارتباط والدین با مدرسه بسیار راحت‌تر شکل بگیرد و به موفقیت و بهروزی دانش‌آموزان کمک بیشتری شود.

محیط داخلی مدرسه رهیار

جمع‌آوری کتاب برای مناطق محروم

کار مهم دیگری که این روزها در حال تدارک آن هستیم، جمع‌آوری کتاب و لوازم‌التحریر برای کودکان و دانش‌آموزان مناطق محروم است. در این بین برخی خانواده‌ها کیف و لوازم بیشتری آورده‌اند و دوستان بسیاری نیز با اهدای کتاب‌های خود، گام مهمی در آموزش این مناطق برداشته‌اند. هدف ما از این کار علاوه بر کمک به دانش‌آموزان دیگر، یادآوری این نکته مهم است که باید حواس‌مان به دیگر دانش‌آموزان نیز باشد. دوستانی که شاید آنها را نشناسیم اما می‌توانید نقشی در بهبود زندگی و ساختن آینده‌شان داشته باشید.

شما در چه حالید؟

در رهیار همه در تکاپو هستند و می‌خواهند به بهترین شکل کارها را انجام دهند. قرار است اولین روزهای مهر را باهم جشن بگیریم و برای موفقیت‌های روز افزون کنار هم باشیم.
این روزهای شما چگونه می‌گذرد؟ اگر دانش‌آموز هستید آیا وسایل مورد نیازتان را تهیه کرده‌اید؟ کدام کتاب‌تان را خوانده‌اید و دوست دارید روز اول مدرسه برای‌تان چگونه بگذرد؟

خاطرات مدرسه


اگر والدین دانش‌آموزان هستید، روزهای آخر شهریور را چطور می‌گذرانید؟ آیا برای آغاز سال تحصیلی آماده‌اید؟ دوست دارید این سال تحصیلی چگونه برای او بگذرد.
در نهایت اگر روزهای مدرسه‌تان گذشته، شما این روزها چه حسی دارید؟ حال و هوای آخر شهریور برای‌تان چگونه است؟ آیا دل‌تان برای روزهای مدرسه تنگ شده است؟ خوشحال می‌شویم بهترین خاطره‌ای که از مدرسه به‌یاد دارید را در قسمت کامنت‌ها برای ما بنوسید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *