فضای مجتمع آموزشی رهیار

فضای مجتمع آموزشی رهیار

طبق نظریه­‌های روانشناسی فضای مجتمع آموزشی تأثیر بسزایی در میزان و کیفیت یادگیری دانش­آموزان دارد. فضای مجتمع رهیار کاملاً مطابق با استانداردهای جهانی طراحی شده است. تلاش ما در مجتمع آموزشی رهیار، همواره در راستای ارتقا سطح و کیفیت یادگیری دانش­آموزان و هم­چنین تربیت آن­ها به بهترین نحوه است.

تأثیر فضای آموزشی بر کیفیت تحصیل دانش‌آموزان

پژوهشگران و اندیشمندان حوزه تربیت و آموزش بر این باورند که تلاش در جهت توانمندسازی کودکان و نوجوانان و ایجاد بسترهای مناسب برای رشد و تحصیل آن­‌ها، یکی از بهترین و مهم­ترین زمینه‌­ها برای سرمایه‌گذاری در راستای پیشرفت و ارتقا سطح جامعه است.

یکی از مهم­ترین و تأثیرگذارترین بخش­‌های تربیت و آموزش، فراهم کردن فضا و بستر مناسب برای دانش‌­آموزان است. در بسیاری از پژوهش­‌های انجام گرفته در این زمینه رابطه مستقیم و تأثیرگذار فضای آموزشی بر کیفیت یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش‌­آموزان به اثبات رسیده است.

فضای مجتمع رهیار

مقالات علمی معتبر در حوزه تأثیر فضای مدرسه بر کیفیت یادگیری

طبق یک پژوهش که در مدارس کشور آمریکا با عنوان تسهیلات فیزیکی و پیشرفت تحصیلی دانش‌­آموزان، انجام شد؛ به این نتیجه رسیدند که میان طراحی صحیح و دقیق ابعاد و اجزای گوناگون مدرسه و یادگیری دانش­آموزان رابطه معناداری وجود دارد. محققان تأثیر منفی حرارت نامناسب، نور کم، سروصدا و قدیمی بودن ساختمان مدرسه را بر عملکرد دانش‌­آموزان اثبات کردند.

این مطالعات رابطه بسیار مثبت قوی را میان ویژگی‌­ها و شرایط ساختمانی مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش‌­آموزان نشان داده است. در شرایط یکسان اجتماعی، پیشرفت تحصیلی کسانی­‌که در مدارسی با تسهیلات و فضای آموزشی مناسب تحصیل کرده‌­اند، 5 تا 17 درصد از دیگران بیشتر بوده است.

بازی در مدرسه

تأثیر فضای آموزشی بر کیفیت آموزش معلمان و دبیران

یکی از برجسته­‌ترین ویژگی­‌های مجموعه رهیار بهره‌­‎مندی از کادری مجرب و کارآزموده است که با بررسی­‌های دقیق از میان بهترین­‌ها انتخاب شده­اند؛ اما با توجه به نظریه‌­های آموزشی و تربیتی برخورداری از معلمان باتجربه و تحصیل­‌کرده، به­‌تنهایی کافی نیست و تأثیرگذاری و اهمیت این عناصر در کنار سایر عوامل ظهور و بروز خواهد داشت.

یکی از مهم­ترین عواملی که بر نحوه تدریس و میزان یادگیری دانش‌­آموزان تأثیر می­گذارد، فضای آموزشی است که در اختیار آموزگاران و دبیران قرار دارد. وجود امکانات و تجهیزات به‌­روز آموزشی، هم­چنین کلاس­‌های درس با فضای مناسب، تهویه و نور کافی در مجموعه مدارس رهیار سبب می‌­شود تا معلمان این مدارس در بهترین شرایط و با آرامش‌­خاطر به تدریس بپردازند و این عامل تأثیر بسزایی در کیفیت آموزشی دانش‌­آموزان خواهد داشت.

از پیش دبستانی تا پایان دبیرستان با مجتمع آموزشی رهیار

یکی از نقاط عطف و بسیار مهم مجتمع آموزشی رهیار، همراهی دانش­‌آموزان از پیش­‌دبستانی تا پایان دبیرستان است. این مجتمع در هر سه مقطع دبستان، دبیرستان دوره اول و دوم فعالیت دارد و یک پروسه تربیتی و آموزشی منظم و دقیق را در این مقاطع اجرا می‌کند.

یکی از مهم­ترین دغدغه­‌های والدین پایان یک دوره تحصیلی و تغییر فضا و محیط آموزشی برای شروع دوره بعدی است. برخی از دانش‌­آموزان نسبت به این تغییرات حساس هستند و احساس می‌کنند در فضای قبلی آرامش‌خاطر بیشتری داشتند. علاوه ­بر آن موضوع جدایی از دوستانشان است.

امکان تحصیل از دوران پیش‌دبستانی تا پایان دوره دوم در مجتمع مهیار این امکان را فراهم می­کند تا دانش‌­آموزان این سه دوره را در نهایت آرامش و بدون تغییر خاصی طی کنند، این عامل تأثیر بسزایی در سطح تحصیلی و تربیت دانش­آموزان خواهد داشت.

هم­چنین در برخی از موارد مشاهده می‌­شود که دانش‌­آموزان با تغییر فضا و کادر آموزشی دچار افت تحصیلی می­‌شوند و مدت زمان زیادی طول می­‌کشد تا به شرایط و محیط آموزشی و کادر جدید عادت کنند. زمانی­‌که فرزندان شما در مجتمع رهیار مشغول به تحصیل هستند، این مشکل دیگر به‌­وجود نخواهد آمد.

با این­که فضاهای آموزشی و حتی حیاط‌­ها برای هرکدام از مقاطع تحصیلی به‌­صورت مجزا وجود دارد، اما کادر آموزشی و مدیریتی همه مقاطع با یکدیگر ارتباط سازنده و برنامه‌­ریزی شده‌­ای دارند و در صورت نیاز می­‌توانند از تجارب یکدیگر در برخورد با دانش‌­آموزان بهره ببرند.

حیاط مدرسه

فضای مجتمع آموزشی رهیار در یک نگاه

مدیران فعال در مجتمع رهیار همواره تلاش می­‌کنند تا یک محیط امن و درعین حال پرنشاط را برای دانش‌­آموزان این مرکز فراهم کنند.

از جمله مهم­ترین بخش‌­های این مجتمع می­‌توان به کتابخانه غنی و بزرگ این مجتمع اشاره کرد، بسیاری از کتاب‌های مورد نیاز دانش‌­آموزان در این کتابخانه وجود دارند. سالن ورزشی سرپوشیده با امکانات عالی نیز یکی دیگر از بخش‌­های مجتمع آموزشی رهیار است که امکان انجام اکثر ورزش‌­ها در این سالن فراهم شده است.

از دیگر امکانات و بخش‌­های مجموعه مدارس رهیار می­‌توان به سالن‌­های غذاخوری، سالن اجتماعات، سالن بازی‌­های فکری و … اشاره کرد.

صخره نوردی مدرسه

تفریح‌های هیجان‌انگیز و جذاب در رهیار

دانش‌­آموزان در هر مقطع تحصیلی که باشند، پس از گذراندن یک بازه آموزشی، نیاز دارند تا در یک محیط مناسب احساسات و هیجانات خود را تخلیه کنند تا بتوانند برای کلاس بعدی آماده شوند.

فضای تفریحی مناسبی به این منظور در مدارس رهیار در نظر گرفته شده است و دانش‌­آموزان می­‌توانند مطابق علاقه و سلیقه خود، یکی از فضاها را انتخاب کنند. آن­ها می‌­توانند از فضاهای آرام و آرامش‌­بخش مجموعه جهت استراحت و آمادگی برای کلاس بعدی استفاده کنند یا این­که به مجموعه ورزشی مجتمع بروند و به تخلیه هیجانات خود بپردازند.

در مجموعه ورزشی رهیار امکان استفاده از فوتبال دستی و همچنین فضای مناسب جهت صخره‌­نوردی و بسیاری دیگر از ورزش‌­های جذاب و مورد علاقه دانش­‌آموزان وجود دارد. دانش‌آموزان می‌­توانند با گذراندن مدت کوتاهی در این فضا برای کلاس بعدی آماده شوند و بهترین شرایط روحی و روانی را برای پذیرش دروس را داشته باشند.

سالن اجتماعات بزرگ برای جشن‌ها و مراسمات در رهیار

سالن اجتماعات مجموعه آموزشی رهیار، یکی از بزرگ­ترین و مدرن‌­ترین بخش‌­های این مجموعه محسوب می­‌شود که جهت برگزاری جشن‌­ها و مراسمات ساخته شده است. فضای این سالن کاملاً مطابق با استانداردهای معماری طراحی شده است و هم­چنین در صورت نیاز، امکان حضور والدین گرامی در کنار دانش‌­آموزان در این سالن فراهم است.

سالن اجتماعات رهیار

سالن غذاخوری کاملاً بهداشتی

یک سالن غذاخوری مناسب و بهداشتی در مجتمع آموزشی رهیار وجود دارد که دانش‌­آموزان می­‌توانند میان وعده و وعده‌­های غذایی خود را در آن­جا میل کنند. محیط این غذاخوری کاملاً بهداشتی و تحت نظارت کادر مدیریتی مجموعه قرار دارد، تمامی موارد و مشخصه­‌های این فضا توسط کادر مجموعه مورد بررسی و نظارت مستقیم قرار دارد، بنابراین شما می­‌توانید اطمینان داشته باشید که فرزندانتان اوقات استراحت و صرف غذا را در یک محیط کاملاً آرام و بهداشتی می­‌گذرانند.

آزمایشگاه مدرسه رهیار
نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *