روز جهانی برای کودکان

روز جهانی برای کودکان

روز جهانی کودک رویدادی فراملی است که توسط بسیاری از کشورها جشن گرفته می‌شود. در این روز تلاش می‌شود کودکان در غالب بازی و دورهمی‌ها، با توانایی‌ها، حقوق خود و شیوه بهتر تعامل با یکدیگر آشنا شوند. کودکان در سراسر جهان این روز را به بازی و شادی می‌گذرانند و مهم است که بتوانند روزی مخصوص به‌خود داشته باشند. برای خاطره‌انگیز شدن این روز، در پیش‌دبستانی رهیار برنامه‌های ویژه‌ای را ترتیب دادیم.

جشن روز جهانی کودک

روز مخصوص کودکان بی‌شک همراه با جشن است. این جشن ابتدا در محیط پیش‌دبستانی آغاز شد. برای شروع نوآموزان ما با همدیگر درست کردن ژله را یاد گرفتند. آنها آموختند که چگونه پودر ژله تبدیل به ژله می‌شود. چقدر آب گرم و چقدر آب سرد نیاز دارند. بعد یاد گرفتند که ژله چقدر باید در یخچال بماند تا آماده شود. تمام این‌ها خود درس‌هایی بود که آموختن آن برای کودکان واجب است.

کره زمین در دستان کودکان

کار دومی که در روز جهانی کودک انجام دادیم، ساختن یک کاردستی گروهی با تکنیک کلاژ بود. این کاردستی، کره زمینی بزرگ بود که تمام بچه‌ها با هم برای ساخت آن کمک کردند. آنها یاد گرفتند که تنها یک زمین داریم و باید مراقبش باشیم. ضمنا یاد گرفتند که کودکان در سراسر دنیا مهم هستند. حق کودک در هر رویدادی باید رعایت شود. ساختن کره زمین، کمک کرد تا نوآموزان ما دید وسیع‌تری نسبت به محیط اطراف خود داشته باشند و جهان‌بینی‌شان گسترش پیدا کند.

بازی در حیاط

حالا که خوراکی و کاردستی‌ها آماده شده بود وقت بازی در حیات پیش‌دبستان بود. در آخرین قسمت از برنامه‌های روز جهانی کودک، نوآموزان ما با حباب و بادکنک‌ها حسابی بازی کردند تا خاطراتی خوش از این روز برای‌شان باقی باقی بماند.

شما چه فکر می‌کنید؟

روز جهانی کودک رویداد مهمی است. شما فکر می‌کنید چگونه می‌توان این روز را با تاثیرهای بهتر و عمیق‌تری برگزار کرد؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را در این‌باره با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *