جشن اسباب‌بازی در رهیار

جشن اسباب‌بازی در رهیار

روز اسباب بازی در رهیار از روزهای پراز شادی ماست. شاید به‌عنوان والدین از کودکان‌مان توقع داشته باشیم که مدام درگیر درس و مشق باشند. اگر نمره کمی بگیرند، شاید بسیار برآشفته شویم. اگر نتوانند بهترین کلاس‌شان باشند، شاید احساس سرخوردگی کنیم و اگر فکر کنیم که کم‌کاری کرده‌اند، احتمالا حال خوبی نخواهیم داشت. اگرچه تمام این موارد مهم هستند و باید با دیدگاهی نو آنها را بررسی کنیم، اما نکته مهم‌تر این است که از یاد نبریم، فرزند دانش‌آموز ما، هنوز یک کودک است!
او نیاز به محبت و عشق دارد. باید از روح و جسمش مراقبت شود و هنوز آنقدر کوچک است که می‌توانید از خطاهایش بگذرید. در این مقاله از وبلاگ رهیار از روزی گفته‌ایم که با کمک آن، نمی‌گذاریم شادی‌های کودکانه در هیاهوی مدرسه گم شود.

اسباب‌بازی‌ها، مهمان ویژه رهیار

در دبستان رهیار روزی را به اسباب‌بازی‌ها اختصاص داده‌ایم. در این روز خاص کودکان می‌توانند اسباب‌بازی‌هایی که دوست دارند را به مدرسه بیاورند. آنها فرصت دارند با هم بازی کنند و غرق در دنیای کودکی‌شان شوند. این روز فرصتی است برای ساختن حسی خوب نسبت به محیط مدرسه و ایجاد شادی‌های بسیار. در اینجا بیشتر درباره روز اسباب بازی در رهیار برای‌تان گفته‌ایم.

چرا اسباب‌بازی مهم است؟

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید از چند هزار سال پیش، مردم برای کودکان‌شان اسباب‌بازی می‌ساختند. اشیای کوچکی که شبیه آدمک، حیوانات و توپ بوده‌اند. برخی از آنها چرخ داشته‌اند تا بچه‌ها آن‌را روی زمین بکشند و بازی کنند. در همان دوران کهن، عروسک‌هایی هم ساخته شده‌اند. گاه با ساقه‌های برنج و گاه با سفال و چوب، برای بچه‌ها عروسک‌هایی را ساخته‌اند. برخی از این اشیا به زمان ما رسیده‌اند و می‌توانیم آنها را در ویترین موزه‌ها ببینیم.
اسباب‌بازی‌ها هنوز هم مهم هستند. تا جایی که کمپانی‌های بزرگی در سرتاسر جهان ساخته شده‌اند تا اسباب‌بازی‌های رنگارنگی را به بازار بفرستند.


اسباب‌بازی‌ها می‌توانند نقش مهمی در رشد کودک داشته باشند. آنها باعث می‌شوند که بچه‌ها در مسیر رشد قرار بگیرند و بتوانند با نقش‌هایی که دوست دارند مواجه شوند. اسباب‌بازی، می‌تواند بچه‌ها را با وسایل نقلیه، مشاغل و تجربه‌های گوناگونی آشنا کند.
به همین دلیل است که بچه‌ها به اسباب‌بازی نیاز دارند و باید بتوانند با وسایل خوبی، روزهای کودکی‌شان را بگذرانند. روز اسباب بازی در رهیار برای یادآوری این اتفاق مهم است.

اسباب‌بازی‌های مخرب

در کنار تمام مزایای اسباب‌بازی‌ها، برخی از آنها مخرب هستند. معمولا سلاح‌ها، تانک‌ها و وسایل جنگ، در این رده قرار می‌گیرند. گاهی هم برخی عروسک‌ها، مناسب سن کودک نیستند و قبل از زمان مناسب، کودک را با آناتومی نقاط خصوصی بدن آشنا می‌کنند. بعضی اسباب‌بازی‌ها هم با مواد سمی و نامناسبی ساخته شده‌اند. آنها کیفیت کافی ندارند و حتی می‌توانند باعث بیماری شوند.
اسباب‌بازی‌هایی هم هستند که اصلا نباید در مغازه‌های مخصوص به کودکان باشند. مثل تفنگ‌های ترقه‌ای که می‌توانند موجب آسیب به کودک و دوستان او شوند.


پس لازم است که در خرید اسباب‌بازی، با نگاهی باز و دقیق، اقدام کنیم. ضمنا در نظر داشته باشیم که اسباب‌بازی‌های خوب آنقدر زیاد هستند که لازم نباشد سراغ وسایل خطرناک برویم. روز اسباب بازی در رهیار برای پیدا کردن اسباب‌بازی‌های خوب و کنار گذاشتن انواع مخرب آن است.

شما چه فکر می‌کنید؟

روز اسباب بازی در رهیار تجربه‌ای دوست‌داشتنی و عالی است. در این روز ما کنار هم بازی می‌کنیم، تقسیم شادی‌هایمان را یاد می‌گیریم و می‌آموزیم که ایرادی ندارد اسباب‌بازی محبوب‌مان را به همدیگر قرض دهیم. به نظر شما جشن اسباب‌بازی‌های رهیار چه آثار دیگری می‌تواند داشته باشد و ما چگونه می‌توانیم آن‌را پربارتر کنیم؟خوشحال می‌شویم نظرات خود را در این باره با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *