رای به شورای دانش‌آموزی

رای به شورای دانش‌آموزی

رای‌گیری شورای دانش‌آموزی در دبستان پونک، مجتمع آموزشی پسرانه رهیار برگزار شد. در این رویداد، دانش‌آموزان درباره فرآیند رای‌گیری، تبلیغات و مسئولیت‌های نمایندگان موضوعات بسیاری را آموختند. در این مقاله از وبلاگ رهیار درباره این اتفاق و آنچه در آن گذشت گفته‌ایم.

تاریخچه شورای دانش‌آموزی

در سال 1374، نخستین تشکل‌های شورای دانش‌آموزی شکل گرفتند. هدف از ایجاد این شورا، کمک به رشد و تعالی دانش‌آموزان و ساختن راهی برای تعامل بیشتر با کادر مدرسه بود. درواقع شورا، نماینده‌ای از قلب دانش‌آموزان است که می‌تواند نیازها، مشکلات و انتقادها را مستقیم به گوش مدیر، معاون، معلم‌ها و… برساند.

از سوی دیگر، شورای دانش‌آموزی تلاشی برای آموختن درباره جامعه‌پذیری، کارگروهی، مسئولیت‌پذیری و مشارکت است. درواقع دانش‌آموزان با شرکت در این شورا، یاد می‌گیرند که کنار هم برای یک هدف مشترک تلاش کنند و درنهایت بتوانند آن‌را به‌ثمر برسانند.

انتخابات شورای دانش‌آموزی در رهیار چگونه بود؟

رای‌گیری شورای دانش‌آموزی در آبان 1402 در مدرسه پونک رهیار برگزار شد.
کاندیداها دانش‌آموزان پایه چهارم، پنجم و ششم بودند.
رای‌دهندگان: دانش‌آموزان سوم، چهارم، پنجم و ششم را تشکیل می‌دادند.
هر زنگ به یک پایه اختصاص یافت و مسئول برگزاری انتخابات، به همراه مسئول اجرایی آن پایه، به انجام فرایند رای‌گیری پرداختند.
شنبه هفته بعد نتیجه آرا به اطلاع دانش‌آموزان رسید.

شما چه فکر می‌کنید؟

به‌نظر شما برای پربارتر شدن رای‌گیری شورای دانش‌آموزی چه کاری می‌توان انجام داد؟ فکر می‌کنید این فرآیند چه دانش‌هایی را به دانش‌آموزان منتقل می‌کند و چگونه می‌توان آن‌را بهتر کرد؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را در این مورد با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *