جشن پایان دوره تابستانی

جشن پایان دوره تابستانی


تابستان‌های رهیار پر از شور و نشاط است. در این فصل با برنامه‌های متنوع و جذاب، دانش‌آموزان را فرا می‌خوانیم تا به شادی کنار هم باشند. در این برنامه تابستانی، دوستی‌ها بیشتر می‌شود و دانش‌آموزان نیز فرصت بیشتری برای با هم بودن دارند. از سوی دیگر، تابستان زمان مناسبی برای ساختن احساسات خوب نسبت به مدرسه است.
در رهیار، علاوه بر آنکه سعی کردیم دوره تابستانی خوبی را برای کودکان بسازیم، در جشن پایان دوره تابستانی نیز، خاطرات زیبایی رقم خورد. در این مقاله از وبلاگ مدرسه پسرانه رهیار از جشن پایان دوره تابستانی گفته‌ایم.

چرا جشن گرفتیم؟

شادی گوهر نابی است که باید هر لحظه از بودن آن‌را جشن بگیریم. به‌خصوص شادی‌های کودکانه که پر از صداقت، شور و زندگی است. وقتی دانش‌آموزان در فصل تابستان به مدرسه می‌آیند، با خودشان رویدادهای شگفت‌انگیز و حس‌های خوبی را می‌آورند. بودن با کودکان به ما نیز انرژی و حال خوبی می‌بخشد. به همین دلیل وقتی زمان پایان کلاس‌های تابستانی فرا رسید، وقت آن بود که این لحظات شاد را با هم جشن بگیریم و با کوله‌باری از خاطرات خوش به خانه برویم تا برای سال تحصیلی جدید آماده شویم.

در جشن چه کردیم؟

می‌خواستیم یک فعالیت بیرون از کلاسی داشته باشیم. کاری که در آن به بچه‌ها حسابی خوش بگذرد و خاطره آن‌را تا همیشه به یاد داشته باشند. از آنجا که هوا خیلی گرم بود فکر کردیم بهترین کار کمی آب‌بازی است. اما از آنجا که می‌خواستیم بچه‌ها موضوع مهم کمبود آب و صرفه‌جویی را از یاد نبرند، جشن آب‌بازی تابستانه را با تفنگ‌های آب‌پاش برگزار کردیم.


از چند روز قبل به دانش‌آموزان اطلاع دادیم که در روز موعود با تفنگ آب‌پاش بیایند تا حسابی بازی کنند و خنک شوند.
دیدن آن همه کودک پر شور که با تفنگ‌های آب‌پاش در حیاط مدرسه دنبال هم بودند، واقعا جذاب بود. آنها دنبال هم می‌دویدند و بعضی‌ها هم حسابی خیس شده بودند.

جشن پایان دوره تابستانی مدرسه رهیار

پیتزا با طعم رفاقت

در کنار برنامه آب‌بازی، برای دانش‌آموزان یک ناهار خوشمزه نیز در نظر گرفتیم. از آنجا که بیشتر بچه‌ها پیتزا دوست دارند، آخرین روز در کلاس‌های تابستانی را با هم پیتزا خوردیم و حسابی گفتیم و خندیدیم.

ناهار جشن پایان دوره تابستانی مدرسه رهیار

چه نتایجی گرفتیم؟

رهیار فقط یک مدرسه برای آموختن خواندن و نوشتن نیست. ما نمی‌خواهیم ساعات روز را فقط بین ریاضیات، جغرافیا، تاریخ یا علوم تقسیم کنیم. ما می‌خواهیم کودکان‌مان زندگی کنند، شاد باشند و شادی را چون گوهری ارزنده برای دیگران نیز به ارمغان ببرند. به همین دلیل لابه‌لای همه کارها و درس‌ها، حواس‌مان به دوران کودکی و شیرینی آن نیز هست. چرا که این روزهای طلایی تا همیشه در ذهن انسان می‌ماند و هرگز از یاد نخواهد رفت.
در پایان دوره تابستانی با خاطراتی خوش از هم خداحافظی کردیم تا در آغاز سال تحصیلی، قبراق و سرحال، همدیگر را ببینیم. امید است روزهای باقی مانده تابستان برای تمام کودکان، پر از خیر و خوشی باشد و خیلی زود بتوانیم باز هم روی ماه تک‌تک دانش‌آموزان‌مان را پشت نیمکت‌های کلاس ببینیم.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *