جشن روزی با خانواده

جشن روزی با خانواده

جشن روزی با خانواده از اتفاق‌های مهم در مدرسه رهیار است. بعضی از آخرهفته‌ها در رهیار، حال و هوای دیگری است. چراکه در این روز با برنامه‌های مهیج، منتظر دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها هستیم. در این روز گرد هم می‌آییم، بازی می‌کنیم و مهارت‌های فردی و گروهی‌مان را ارتقا می‌دهیم. علاوه بر این‌ها، فرصت مناسبی پیش می‌آید تا خانواده‌ها با بازی‌های بسیاری آشنا شوند، فضای مدرسه را ببینند و وقت بیشتری را با فرزندان خود بگذرانند. به‌همین سبب، جشن روزی با خانواده برای ما بسیار مهم است و برای پایه‌های مختلف با زمان‌بندی و برنامه‌های مناسب برگزارش می‌کنیم. در این مقاله از جشن روزی با خانواده برای‌تان گفته‌ایم که در دبستان پونک و اوایل آبان، برگزار شد.

چگونه آغاز کردیم؟

از روز قبل برای آمدن دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها حاضر شدیم. در فضاهای گوناگون مدرسه برنامه‌های مختلفی را ترتیب دادیم تا برای حدود 4 ساعت، فرزندان ما بتوانند انواع بازی‌های فکری و جسمی را تجربه کنند. از اسکی و درست کردن پازل‌ها گرفته تا بازی‌هایی که برای تقویت هوش و تمرکز بودند را در قسمت‌های مختلف مدرسه قرار دادیم.

علاوه بر فضای دبستان، از محوطه‌های باز و حیاط مدرسه‌های دیگر رهیار نیز کمک گفتیم تا فضای بازی بچه‌ها بیشتر باشد و ضمنا تجربه‌ی گذراندن یک روز جمعه در مدرسه برای‌شان هیجان بیشتری را به‌ارمغان بیاورد.

چگونه بازی کردیم؟

در این روز علاوه بر خانواده‌ها و دانش‌آموزان، مدیریت دبستان پونک، معلم‌ها، کادر دبستان و… نیز حضور داشتند. چراکه می‌خواستیم کنار فرزندان خود باشیم و در فضایی دوستانه‌تر و غیررسمی، کمک‌شان کنیم تا مدرسه را از زاویه دیگری ببینند. درواقع مدرسه برای آنها فقط جایی برای درس خواندن نباشد و بتوانند تجربه‌های جالب زندگی‌‌شان را نیز در آن به‌دست آورند.

می‌خواستیم کنارشان باشیم تا جای‌جای مدرسه را کشف کنند، بازی‌های جدید یاد بگیرند و خودمان هم بتوانیم دست کودک درون‌مان را بگیریم و با او باز کودکی کنیم.

برنامه یک روز با والدین، نه‌فقطط فرصتی برای کنار هم بودن بلکه فرصتی برای کشف خود نیز هست. چراکه کودک درون ما آنگاه که به او توجه شود، باز زنده خواهد شد، باز خلاق می‌شود و بی‌شک می‌تواند در پیشبرد زندگی به‌ما کمک‌های بیشتری کند.

پذیرایی و خوراکی‌های خوشمزه

در این روز در دو قسمت از مدرسه با میزهای پذیرایی و خوراکی‌های سالم کنار دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها بودیم. چراکه می‌خواستیم هرجا خسته شدند، دوباره تجدد قوا کنند و بتوانند سراغ بقیه بازی‌ها بروند.

از سوی دیگر می‌دانستیم که بازی و گشت‌وگذار در مدرسه باعث افت قند خون کودکان است. پس با دقت خوراکی‌های پرانرژی را انتخاب کردیم تا بچه‌ها، با انرژی کافی ورزش و بازی کنند و از بودن کنار والدین و معلم‌های خود لذت ببرند. در آخر برنامه نیز با آش رشته از عزیزان‌مان پذیرایی کردیم تا رشته‌های محبت بین ما محکم‌تر از هر زمان دیگری باشد.

چه نتایجی گرفتیم؟

روزهای تعطیل فرصت خوبی برای کنار هم بودن است. اما شاید گاهی ندانیم چگونه از زمان‌های با هم بودن خود لذت ببریم. پس لازم است، برنامه‌های دسته‌جمعی را تجربه کنیم.

چراکه در این برنامه‌ها، بازی‌های جدیدی را می‌آموزیم، فرصت بیشتری برای تجربه کردن داریم، با دوستان و افراد بیشتری آشنا می‌شویم و شاید بتوانیم به فرزند خود در پیدا کردن دوست نیز کمک کنیم. باهم بودن آن هم در فضای امنی چون مدرسه، خاطرات خوبی را برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها رقم می‌زند. خوشحالیم که رهیار فضایی برای خلق شادی‌های فراوان، یادآوری روزهای خوب کودکی و لمس لذت کنار هم بودن است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *