جشن الفبا در رهیار

جشن الفبا در رهیار

جشن الفبا برای کلاس اولی‌های مجتمع آموزشی رهیار واحد دبستان پونک برگزار شد. این جشن زیبا و پرخاطره روزی مهم و باشکوه در رهیار و زندگی تک‌تک دانش‌آموزان ماست. زمانی که طعم باسواد شدن را چشیده‌ایم و حالا می‌دانیم که در کتاب‌ها چه نوشته است. اینجا برای‌تان از این جشن زیبا گفته‌ایم.

جشن الفبا چیست؟

برای آموختن زبان فارسی باید از پله‌های کوچک اما مهمی استفاده کنیم. پله‌هایی که در کنار هم ما را به برج بلند معنا می‌رسانند، کلمات را می‌سازند و جملات را شکل می‌دهند. نام این پله‌ها را حروف الفبا گذاشته‌اند. حرف‌هایی که با آموختن آنها دیگر کلمه یا جمله‌ای را پیدا نمی‌کنید که نشود آن‌را خواند.

در نظام آموزشی ایران، فرزندان ما در کلاس اول دبستان حروف الفبا را یاد می‌گیرند. امروزه در مجتمع آموزشی رهیار، تکنیک‌های متنوع و روش‌های نوینی برای یادگیری الفبا به‌کار گرفته شده است. این روش‌ها کمک می‌کند تا بچه‌ها بتوانند در سن 7 سالگی الفبا را یاد بگیرند. در پایان این یادگیری، جشن الفبا برگزار می‌شود.

وقتی فرزندان ما باسواد شده‌اند و می‌توانند در ادامه مسیر آموختن قدم بگذارند.

الفبا چیست؟

حالا که می‌دانیم جشن الفبا چیست، خوب است که بدانیم خود الفبا چیست. الفبا درواقع مجموعه‌ای از اصوات و نشانه‌هاست که قابل فهم، متمایز و قابل بازتولید هستند.

آموختن الفبا اولین گام برای یادگیری هر زبانی است. اما حروف هر زبانی پیشینه‌ای کهن و ارزشمند دارد. درواقع باستان‌شناس‌ها آن زمان که انسان یاد گرفته بخواند و بنویسد را مبدا تاریخ درنظر می‌گیرند و می‌گویند که پیش از آن ماقبل‌تاریخ بوده است.

الفبا، فرهنگ را می‌سازد و کمک می‌کند تا تاریخ یک سرزمین حفظ شود. یادگیری زبان فارسی نیز بسیار ارزشمند است. با آموختن زبان ما می‌توانیم کتاب‌های و کتیبه‌های کهن را بخوانیم. از کلیله و دمنه، مرزبان‌نامه و داستان‌های کهنی چون سمک عیار سردربیاوریم. با یادگیری زبان فارسی، ما شاهنامه را می‌فهمیم، مثل نیاکان خود کتاب حافظ باز می‌کنیم و شب‌ها قبل خواب، داستان‌های مثنوی و گلستان را بخوانیم. پس تمام این‌ها کنار هم؛ ارزش جشن الفبا را بیشتر می‌کند.

شما چه فکر می‌کنید؟

برگزاری جشن‌ در مدرسه رهیار، فضای مدرسه را جذاب‌تر و پرخاطره می‌کند. جشن الفبا نیز یکی از همین رخدادهاست و بی‌شک خاطره آن به‌نیکی در ذهن کودک باقی خواهد ماند. شما فکر می‌کنید چه جشن‌های دیگری در مدرسه باید گرفته شود؟ فکر می‌کنید در روزهای آخر مدرسه، جای چه رویدادهایی خالی است؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را دراین‌باره با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *