جشن آب، گنج ارزشمندی که آموختم

جشن آب، گنج ارزشمندی که آموختم

جشن آب کلاس اول دبستان پر از شگفتی است. چراکه دانش‌آموزان ما با جهانی تازه آشنا می‌شوند و قدم در مسیری می‌گذارند که تا پایان عمر همراه آنهاست. این جهان، دنیای الفبا و سواد آموزی است. فرصتی شیرین که آینده فرد را رقم می‌زند و او‌را به دنیایی نو وارد می‌کنند. به‌همین دلیل بسیار مهم است که چگونه و با چه زبانی، اولین حروف و کلمات را بیاموزند.

آب، کلمه‌ی زندگی

یکی از اولین درس‌هایی که در مدرسه به دانش‌آموزان کلاس اولی خود یاد می‌دهیم، «آب» است. آب، معنای زندگی است و می‌تواند آغاز آبادانی باشد. آب، جهان ما را از بیرون ساخته و حیات ما وابسته به آن است. بسیار شایسته است که برای ساختن جهان الفبای کلاس اولی‌ها نیز، با آب آغاز کنیم.

آب، آن کلمه‌ای است که تا همیشه آن‌راخواهیم شنید و بی‌‎شک نمی‌توانیم بیش از چندروز بدون آن دوام بیاوریم. پس با آب آغاز کردیم تا یادمان بماند که چه گنج مهمی داریم و باید مراقب آن باشیم.

جشن آب

برای آن‌که جشن آموختن اولین کلمه را شیرین‌تر کنیم، برای دانش‌آموزان عزیز خود یک کیک زیبا تهیه کردیم و ضمنا تاج‌هایی به‌شکل قطره آب نیز به آنها دادیم. تمام تلاش ما این بود که جشن اولین کلمه، خاص و درخشان در ذهن فرزندان ما جا بگیرد و کاری کنیم که اهمیت آموختن الفبا، بیشتر و ارزشمندتر باشد.

چه آموختیم؟

برگزاری جشن‌های کوچک به بهانه‌های ارزشمند، به کودکان کمک می‌کند، با نگاهی دیگری به جهان اطراف خود، چیزهایی که می‌‎‌آموزند و درس‌هایی که فرا می‌گیرند، نگاه کنند. این جشن‌ها فرصت‌های نویی را به‌ارمغان می‌‎آورند و دریچه‌های روشنی را در ذهن کودک باز می‌کنند. هرآنچه که کودکان در این سن یاد می‌گیرند، در یادشان ماندگار است و می‌تواند دریچه‌ای به آغاز رشد بیشتر، درک بالاتر و نگاه عمیق‌تر باشد. برای ما باعث افتخار است که برای ورود به دنیای جذاب الفبا، کنار فرزندان عزیزمان هستیم و می‌توانیم با آنها، در این سرزمین پراز شگفتی، تجربه‌هایی شگفت را به‌دست بیاوریم. کلاس اول دبستان، با تجربه‌هایی تماشایی و دوست‌داشتنی، از بهترین بخش‌های مدرسه رهیار هست و تا همیشه خواهد بود

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *