جشنواره غذای ایرانی

جشنواره غذای ایرانی

جشنواره غذای ایرانی در مجتمع آموزشی رهیار با همت خانواده‌ها، دانش‌آموزان عزیز و همکاران‌مان برگزار شد. تمام عواید این جشنواره صرف کمک به ارتقای سطح آموزش در مناطق محروم می‌شود.

در این مقاله از مجتمع آموزشی رهیار، بیشتر برای‌تان از این جشنواره و آنچه که در آن گذشت گفته‌ایم.

چگونه آغاز کردیم؟

برای برگزاری جشنواره غذای ایرانی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کردیم. می‌خواستیم جشنواره‌ای ترتیب دهیم که در آن دانش‌آموزان با کمک خانواده‌های خود غذا، خوراکی، کیک و شیرینی، حلوا، دسر و… را آماده کنند و آن‌را در مدرسه به بازدیدکنندگان جشنواره بفروشند.

با این ایده کم‌‌کم دوستان زیادی به جمع‌مان اضافه شدند و قرار شد در آخرین روزهای اسفند برای جشنواره غذای ایرانی گرد هم بیاییم.

در جشنواره چه گذشت؟

در روز موعود، چند فضای بزرگ را برای برگزار جشنواره غذای ایرانی ترتیب دادیم. ما می‌خواستیم این جشنواره فرصتی برای آشنایی با غذاهای سنتی مناطق گوناگون ایران هم باشد.

به‌همین دلیل خانواده‌ها تنوع خیلی زیادی را به جشنواره آوردند. سر میزها می‌شد انواع غذاها و دسرها مثل آش دوغ، فلافل، دلمه، کوفه، چند نوع حلوا، مدل‌های گوناگون کیک و شیرینی، پلوها و… را دید.

بازدیدکنندگان برای خرید از جشنواره غذای ایران باید بن تهیه می‌کردند. آنها این بن‌ها را می‌گرفتند و بعد به غرفه موردنظرشان می‌رفتند.

بعد با توجه به قیمت غذا، بن مورد نظر خود را به دانش‌آموزان یا والدین آنها تحویل می‌دادند و بعد غذا و دسر خود را می‌گرفتند.

عواید جشنواره چه شد؟

پس از پایان جشنواره هر غرفه بن‌ها را به مسئول مربوطه تحویل داد تا تمام عواید این جشنواره صرف آموزش در مناطق محروم شود.

با این انتخاب جشنواره غذای ایرانی توانست یک فرصت متفاوت برای کمک به بهبود شرایط و آشنایی با انواع غذاها باشد.

شما چه فکر می‌کنید؟

جشنواره‌های غذا یک فرصت عالی برای فرزندان ما بود. آنها توانستند یک تجربه عالی برای فروش، کار خیر و درک شرایط هم‌نوعان خود داشته باشند. شما فکر می‌کنید چگونه می‌توانیم این جشنواره را بهتر و با شرایط مناسب‌تری برگزار کنیم؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را دراین‌باره با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *