روز زمستانی گرم با خانواده

روز زمستانی گرم با خانواده

برنامه‌های روزی با خانواده از اتفاق‌های جذاب در مدرسه پسرانه رهیار است. این برنامه شامل حضور دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در فضای مدرسه است. در این رویداد با انواع برنامه‌ها، بازی‌ها و تجربه‌ها در تلاشیم روزی متفاوت را برای دانش‌آموزان و والدین آنها رقم بزنیم. در این مقاله از مدرسه پسرانه رهیار بیشتر از این رویداد که برای دبستان عدل برگزار شد، گفته‌ایم.

روزی با خانواده چگونه است؟

برنامه‌های روزی با خانواده در تلاش است تا محیط مدرسه را تبدیل به فضایی برای کنار هم بودن، بازی‌کردن و کسب تجربه‌های خاص کند. در این روز که معمولا جمعه است، دانش‌آموزان با خانواده‌های خود برای حدود سه ساعت در مدرسه هستند.

قبل از حضور مهمانان، مسئولین، کادر و مدیران رهیار فضاهای متنوعی را می‌سازند تا بچه‌ها در آنها تجربه‌های جدیدی داشته باشند.

چه برنامه‌هایی داشتیم؟

برای این روز از فضاهای گوناگون مدرسه برای داشتن تجربه‌های مهیج استفاده کردیم. برخی کلاس‌ها برای بازی‌های جسمی و حرکتی درنظر گرفته شده بودند. در راهرو، یک میز برای گریم و عکاسی داشتیم.

سالن ورزشی رهیار برای فوتبال، یپنگ‌پنگ و والیبال آماده‌سازی شده بود. ضمنا در بخشی هم بچه‌ها بازی‌های کششی را تجربه می‌کردند.

یک میز بزرگ برای نقاشی اختصاص پیدا کرده بود تا دانش‌آموزان و والدین آنها با هم تجربه نقاشی کردن را داشته باشند. سالن دیگری برای انواع بازی‌ها بود.

از استقامتی و حرکتی گرفته تا بازی‌هایی که به تمرکز نیاز داشت، اینجا تعبیه شده بود.

یک میز را هم برای مهارت‌های جدید درنظر گرفتیم. روی این میز چند اتو و پارچه‌هایی برای اتو کردن بود تا بچه‌ها یاد بگیرند که چگونه ایمن و درست، از اتو استفاده کنند.

در حیاط‌های مدرسه رهیار هم چند بازی دیگر را گذاشتیم تا بچه‌ها همراه والدین خود اوقاتی خوش را داشته باشند. بیشتر پدر مادرها، با فرزندان خود همراهی می‌کردند و گویا آنها هم با کودک درون خود همراه شده بودند.

پذیرایی و آش خوشمزه

در طول برنامه‌ها روی چند میز، خوراکی‎‌های سالم و پرانرژی را گذاشتیم. چراکه می‌دانستیم چند ساعت بازی و تفریح می‌تواند بچه‌ها و خانواده‌ها را حسابی خسته و گرسنه کند.

در انتهای برنامه نیز با آش رشته داغ و خوش‌طعم از مهمانان عزیز خود پذیرایی کردیم تا با خاطراتی خوش و به‌یادماندنی برای آغاز هفته جدید آماده شویم.

شما چه فکر می‌کنید؟

برنامه‌های رهیار همواره در جهت رشد و تعالی هستند. ما نیاز داریم کنار هم باشیم، بیشتر با هم وقت بگذرانیم و برای خلق خاطرات خود به همدیگر کمک کنیم.

به همین دلیل ما برنامه روزی با خانواده را ترتیب دادیم تا همراه هم اوقاتی خوش داشته باشیم، بازی‌های جدید را یاد بگیریم و ضمنا فضای مدرسه را برای دانش‌آموزان دوست‌داشتنی‌تر کنیم.

شما فکر می‌کنید چگونه می‌توانیم برنامه‌های روزی با خانواده را بهتر اجرا کنیم؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *