زنگ تفریح در رهیار

زنگ تفریح در رهیار

اهمیت زنگ تفریح در مجتمع آموزشی پسرانه رهیار بسیار بالاست. چراکه می‌دانیم یک استراحت خوب می‌تواند به روح و جسم کمک کند تا در ادامه روند یادگیری موفق باشد. علاوه‌براین، بچه‌های این زمانه اکثرا در آپارتمان بزرگ می‌شوند و با بازی‌های کامپیوتری احاطه شده‌اند، نیاز بیشتری به بازی در فضای آزاد و تجربه رشته‌های ورزشی دارند. پس در رهیار محیطی مناسب را برای تفریح بچه‌ها درنظر گرفته‌ایم.

فضاهای جداگانه در زنگ تفریح

رهیار یک مجتمع آموزشی پسرانه از پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی است. درنتیجه در این مجتمع رده‌های سنی گوناگون درحال تحصیل هستند. پس بسیار مهم است که براساس سن و شرایط، بچه‌ها در فضاهای آموزشی جداگانه درس بخوانند و تفریح کنند. چراکه دانش‌آموزان پایه‌های گوناگون نیاز به فضایی متفاوت از دیگران دارند. مثلا بچه‌های پیش‌دبستانی باید در محیطی امن و با وسایل بازی بسیار ایمن باشند.

بچه‌های دبستان به محیطی سالم، پرانرژی و با تجهیزات گوناگون نیاز دارند. دانش‌آموزان متوسطه اول و متوسطه دوم نیز فضاهایی متفاوت را باید داشته باشند که وسایل ورزشی حرفه‌ای‌تر و حیاط بزرگتری را می‌طلبد.

پس در رهیار باتوجه به اهمیت زنگ تفریح فضاهایی گوناگون را تعبیه کردیم تا هر دانش‌آموز در محیطی مناسب با سن و درکنار همسالان خود بین ساعات کلاسی استراحت کند.

زنگ تفریح دبستان پونک

یکی از فضاهای زنگ تفریح دوست‌داشتنی رهیار حیاطی است که برای تفریح دانش‌آموزان مدرسه پونک رهیار درنظر گرفته‌ایم. این فضا با چمن مصنوعی کاملا پوشانده شده است.

حیاط ما دارای دو فضای روباز و سرپوشیده است. در محیط سربسته بچه‌ها می‌توانند در فوتبال‌دستی‌های انسانی و کلاسیک با هم بازی کنند. تجربه سنگ‌نوردی داشته باشند یا تجهیزات دیگری را امتحان کنند.

در فضای روباز حیاط اهمیت زنگ تفریح به‌گونه‌ای دیگر رقم خورده است. اینجا می‌توانید بچه‌ها درحال تمرین شوت زدن، دویدن و بازی‌های پرانرژی دیگر ببینید. ضمنا جایگاه‌های زیادی برای نشستن و خوردن خوراکی هم وجود دارد.

توجه به زمان زنگ تفریح

در رهیار بسیار مهم است که ساعات تفریح مختص به استراحت، بازی و خوردن خوراکی باشد. چراکه بچه‌ها اگرچه دانش‌آموز هستند و ما می‌خواهیم آنها از نظر آموزشی قوی باشند، اما یادمان نمی‌رود که آنها هنوز کودکند. حق بازی و شادی برای کودک محفوظ است و او باید بتواند از ساعات و اوقات خود لذت فراوان ببرد. اگر چنین نباشد فرزند ما آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد دید و ممکن است مشکلات روحی و جسمی نیز برایش پدید آید.

شما چه فکر می‌کنید؟

اهمیت زنگ تفریح و توجه به ایجاد فضایی امن و مناسب برای بچه‌ها بسیار مهم است. شما فکر می‌کنید چگونه می‌توانیم زنگ تفریح‌های بهتری را برای بچه‌ها پدید آوریم؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را دراین‌باره با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *