انتخابات در دبستان

انتخابات در دبستان

انجمن اولیا و مربیان از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین تشکل‌هایی است که در مدارس شکل می‌گیرد. تاریخچه این جلسات به حدود سال 1326 می‌رسد و هدف آن ایجاد رابطه‌ای مستمر مابین مدرسه و والدین است. چراکه در دنیای کنونی معمولا هر دو والد سرکار هستند و ضمنا نمی‌توانند مدام در جریان وقایع مدرسه قرار بگیرند. درنتیجه این انجمن کمک می‌کند، والدین به گونه‌ای در ارتباط با مدرسه و وضعیت دانش‌آموزان خود باشند. در این مقاله از وبلاگ رهیار برای‌تان از جلسه انتخابات انجمن اولیا در دبستان پونک رهیار گفته‌ایم.

تاریخچه انجمن اولیا و مربیان

اولین انجمن اولیا و مربیان حدود یک قرن پیش، در مدارس فرانسه ایجاد شد. در آن دوره دریافته بودند که عدم اطلاع والدین از وضعت فرزند دانش‌آموز، می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات، بزهکاری و حتی معضلات اجتماعی باشد. به‌همین دلیل فرانسوی‌ها انجمن اولیا و مربیان را شکل دادند تا نماینده‌ای از خانواده‌ها به‌صورت مستمر با مدرسه در ارتباط باشند و درنهایت بتوانند از بروز مشکلاتی جلوگیری کنند.

انجمن اولیا و مربیان در ایران

در سال 1323 اولین انجمن‌های اولیا و مربیان در ایران نیز شکل گرفتند. پس از انقلاب نیز، این انجمن تغییراتی کرد و حالا یکی از ارکان مهم در مدارس است. اکنون در اوایل مهرماه بیشتر مدارس برنامه‌ای را جهت انتخابات اعضای انجمن اولیا و مربیان انجام می‌دهند تا به واسطه آن بتوانند، زمینه حضور والدین و پیشبرد اهداف را محقق کند.

انجمن اولیا مربیان دبستان پونک

انتخابات در رهیار

دبستان پونک رهیار در 18 مهرماه 1402 میزبان والدین دانش‌آموزان عزیزش بود. ما در این جلسه گرد هم آمدیم تا از میان والدینی که مشتاق حضور در انجمن اولیا و مربیان بودند، اعضای امسال را انتخاب کنیم. در این جلسه پس از معرفی اعضا، قرعه‌کشی انجام و معرفی افراد انتخاب شده انجام شد.

شما چه فکر می‌کنید؟

جلسات و همکاری با انجمن اولیا و مربیان از برنامه‌های مهم در رهیار است. شما فکر می‌کنید چگونه می‌توانیم این جلسات را پربارتر کنیم؟ با چه راهکارهایی، ارتباط والدین با مدرسه بیشتر می‌شود و بهتر می‌توان اهداف آموزشی و تربیتی را دنبال کرد؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *