جام آسمان و ستاره‌های رهیار

جام آسمان و ستاره‌های رهیار

المپیاد ورزشی دانش آموزی در رهیار از برنامه‌های مهم و بسیار مهیج است. ورزش، مسیری امن و روشن است که ما را به سلامتی و زندگی سالم هدایت می‌کند. عادت به ورزش کردن، از اتفاق‌های خوبی است که باید بنیان آن در کودکی و نوجوانی گذاشته شود تا اثرات نیکی از آن برای بزرگسالی و حتی روزهای کهنسالی، باقی بماند. با ورزش، جسم و روح در مسیر رشد هستند و فعالیت‌های ذهنی نیز، بهتر انجام خواهند شد. در رهیار نیز ورزش برای ما بسیار مهم است. تا جایی که امسال نوزدهمین دوره المپیاد ورزشی جام آسمان را برگزار کردیم. یک برنامه مهیج که در آن علاوه بر ورزش، به اعتلای سطح دوستی‌ها، پهلوانی‌ها و مراقبت از دیگران نیز پرداختیم. در این مقاله از وبلاگ رهیار، بیشتر از جام آسمان و اسامی برندگان المپیاد ورزشی دانش آموزی برای‌تان گفته‌ایم.

المپیاد ورزشی جام آسمان چیست؟

بزرگ‌ترین جام ورزشی گروهی دانش‌آموزان در منطقه 5 تهران، با نام جام آسمان توسط مجتمع آموزشی پسرانه رهیار برگزار می‌شود. این المپیاد ورزشی شامل رشته‌های گوناگونی است و در آن دانش‌آموزان به‌صورت تیمی شرکت می‌کنند. جام آسمان، سالی دوبار در رهیار برقرار است. یک دوره آن در اواخر مرداد ماه 1402 اجرا شده و دوره بعدی احتمالا در زمستان، بگزار خواد شد.

المپیاد دانش آموزی در رهیار

اگرچه در سال‌های کرونا امکان برگزاری این جام نبود اما ما حالا از نوزدهمین دوره این جام برای‌تان می‌گوییم و به‌زودی در تدارک دوره بیستم خواهیم بود. اگر شما در این المپیاد شرکت کرده‌اید و یا دوست دارید بیشتر از این برنامه بدانید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

تیم‌های جام آسمان

در جام آسمان، تیم‌ها اهمیت زیادی دارند. درواقع ما می‌خواهیم در قالب ورزش، کنار هم بودن، کار تیمی و کسب نتایج گروهی را تمرین کنیم. می‌خواهیم بیاموزیم که چگونه کم‌کاری ما می‌تواند تلاش دیگران را از بین ببرد یا تلاش ما، منجر به رشد و شکوفایی کسانی شود که شاید در بعضی زمینه‌ها از ما ضعیف‌ترند.
به‌همین دلیل در المپیاد ورزشی دانش آموزی گروه‌های ورزشی 14 تا 15 نفره تشکیل می‌شود و فرصت‌هایی برای کسب نتایج مهیج خواهیم داشت.

جام آسمان یک برنامه استعدادیابی نیز هست

رشته‌های جام آسمان

برای شرکت در جام آسمان لازم نیست یک ورزشکار حرفه‌ای باشید، هر روز باشگاه بروید یا وسایل گران‌قیمت ورزشی را در خانه بگذارید. چرا که در این جام ما قرار است در ورزش‌های پایه‌ای با هم رقابت کنیم. رشته‌های مورد رقابت در المپیاد ورزشی دانش آموزی جام آسمان به شرح زیر هستند:
طناب‌کشی
دارت
فوتبال‌دستی
پینگ‌پنگ
والیبال
و بسکتبال
همه افراد می‌توانند در این رشته‌ها شرکت کنند و با توجه به استعدادیابی و علاقه خود در تیم‌های تخصصی‌تر، رشته مورد علاقه‌شان را ادامه دهند.

بازی های جام آسمان

برنده‌های جام آسمان

جام آسمان رویدادی یک‌روزه بود که در 26 مرداد 1402، نوزدهمین دوره آن برگزار شد. پس از پایان این جام یا المپیاد ورزشی دانش آموزی، اسامی برندگان به‌شرح زیر است:
نفرات برتر هر رشته
دارت: آقایان ماهان سلامت و پارسا شیخ زین الدین
فوتبال دستی: آرتین هاشمی و سام رحمانی

برندگان المپیاد دانش آموزی جام آسمان


پینگ پنگ: شایان بهمنی
بسکتبال: جاوید منصف، هیربد قائدی، بهراد علیپور، ایلیا علیاری
طناب کشی: هیربد قائدی، جاوید منصف، ایلیا علیاری، بهراد علیپور، راستین کاوند
طناب زنی گروهی: سینا ساری، پرهام محسنی، مهبد مهرزاد، ایلیا علیاری، بهراد علیپور، دارا داوری
والیبال: سامان رشیدیان، آرسام سرچمی، آرمان فتح الهی، پوریا فرهادی فرد، پارسا صادقی، آرین اصلاحی

تیم برتر مسابقات جام آسمان

سینا ساری، بهراد علیپور، سید علی حسینی، جاوید منصف، هیربد قائدی، ایلیا علیاری، راستین کاوند، امیر محمد نصیری، دانا عزیزی نژاد، دارا داوری، مهبد مهرزاد، پرهام محسنی و اشکان جوادی

المپیاد دانش آموزی در رهیار

سخن آخر

با پایان نوزدهمین دوره جام آسمان باید برای دوره بعدی آماده شویم. نکته بسیار مهم آن است که دانش‌آموزان ما می‌توانند در فاصله بین دو جام، مهارت‌های خود را ارتقا دهند و با کشف استعدادهای خود وارد حوزه‌های تخصصی شوند. به‌نظر شما جای چه رشته‌های ورزشی در این جام خالی بوده است؟ فکر می‌کنید چه مهارت‌های دیگری را باید به سبب این جام با یکدیگر بسنجیم؟

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *