سفر به دنیای ژوراسیک

سفر به دنیای ژوراسیک

اردو پارک ژوراسیک یک برنامه دوست‌داشتنی برای سفر به ماقبل‌ تاریخ است. جایی که هنوز آن شهاب‌سنگ غول‌پیکر پایش به زمین نرسیده و چهره زمین را تغییر نداده است. در آن دوران گیاهان، شکل زمین و البته موجوداتی که روی آن زندگی می‌کردند، متفاوت بودند. آنها را امروزه دایناسور می‌‌نامیم و می‌دانیم که بیشتر آنها در دوران کهن منقرض شده‌اند. برای آن‌که نسل جدید با این موجودات عجیب آشنا شوند، در مجتمع آموزشی رهیار واحد پیش‌دبستانی اردو پارک ژوراسیک را برگزار کردیم. در این مقاله درباره این اردو بیشتر بخوانید.

پارک ژوراسیک کجاست؟

اگر دوست دارید درباره محل برگزاری اردو پارک ژوراسیک بدانید باید بگوییم که این بوستان در شمال غرب تهران واقع شده است. پارک ژوراسیک تمام روزهای هفته باز است و در آن می‌توانید مجسمه‌ها، نشان‌ها و ربات‌هایی را ببینید که شبیه دایناسور، حیوانات عصر قدیم و جدید و موجودات دیگر هستند.

این پارک درواقع یک تم‌پارک یا پارک موضوعی است و فضایی برای آشنایی با دوره ژوراسیک و موجودات آن تلقی می‌شود. در پارک ژوراسیک تلاش شده دایناسورها و دیگر موجودات در ابعاد واقعی خود باشند و ضمنا بازدیدکنندگان که عمده آنها کودک و نوجوان هستند، چیزهای زیادی را درباره این حیوانات ماقبل‌تاریخ یاد بگیرند.

آشنایی با تولد دایناسورها

در پارک ژوراسیک بیش از 30 شمایل دایناسور وجود دارد. آنها از گونه‌ها و نژادهای مختلف هستند و هرکدام در دوره و منطقه‌ای زندگی کرده‌اند. اما یکی از جالب‌ترین دیدنی‌ها در اردو پارک ژوراسیک امکان دیدن یک تخم دایناسور است. داخل این تخم یک بچه دایناسور است که از تخم بیرون می‌آید و بعد دوباره به داخل آن می‌رود. با وجود این ربات بچه‌ها درباره شیوه تولد دایناسورها نیز اطلاعات زیادی را به‌دست می‌آورند.

امکانات دیگر پارک ژوراسیک

در اردو پارک ژوراسیک علاوه بر امکان دیدن دایناسورها می‌توانید به استدیو ژوراسیک بروید. از سینما 8 بعدی لذت ببرید و از بوفه غذاها و خوراکی‌های خوشمزه‌ای را تهیه کنید. مثل ما که برای نوآموزان پیش‌دبستانی رهیار بستنی خوشمزه و جذابی را تهیه کردیم.

چرا اردو پارک ژوراسیک

پارک‌های موضوعی یک فرصت عالی برای آشنایی با حیوانات، اقلیم و گونه‌های گوناگون هستند. در این پارک‌ها بچه‌ها می‌توانند اطلاعات خوبی را به‌دست آورند و مهارت‌هایی را نیز بیاموزند. با انتخاب پارک ژوراسیک ما فضایی را برای آشنایی با تاریخ و طبیعت فراهم آوردیم تا علاوه بر ساخت خاطراتی خوش، محیطی برای آموختن نیز فراهم شود.

شما چه فکر می‌کنید

در این مقاله برای‌تان از اردو پارک ژوراسیک گفتیم. این اردو در یک پارک موضوعی برگزار شد و به بچه‌ها اطلاعاتی را درباره موجودات ماقبل تاریخ داد. به نظر شما چه فضاهای دیگری برای برگزاری اردو در سن پیش‌دبستانی مناسب است؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *