به‌وقت زیارت

به‌وقت زیارت

اردو مشهد مقدس ویژه پایه یازدهم مجتمع آموزشی پسرانه رهیار در اسفند 1402 برگزار شد. در این برنامه به مشهد و توس رفتیم و از چند جاذبه مهم دیگر نیز بازدید کردیم. دراین مقاله از وبلاگ مدرسه رهیار برای‌تان از این اردو و آنچه که در آن گذشت بیشتر گفته‌ایم.

چگونه آغاز کردیم

برای سفر به مشهد راه‌های گوناگونی وجود دارد اما قطار از آن مسیرهای نوستالژیک، راحت و البته بسیار امن است. در مسیر تهران-مشهد، قطارها با تنوع و امکانات خوبی فراهم شده‌اند. پس ما هم قطار را برای سفرمان انتخاب کردیم و در روز موعود، به ایستگاه راه‌آهن رفتیم. در آنجا سوار قطار شدیم و سفر دانش‌آموزان یازدهمی رهیار به مشهد آغاز شد.

چه برنامه‌هایی داشتیم

پس از رسیدن به مشهد، به محل اقامت خود رفتیم. جایی که بچه‌ها درکنار هم باشند و ضمنا از نظر بهداشتی، امنیت و امکانات برای‌شان شرایطی مناسب را فراهم کند، انتخاب کردیم.

بعد هم آماده شدیم تا به زیارت امام رضا (ع) برویم و از بارگاه زیبا و پراز آرامش این امام بزرگوار دیدن کنیم.

موزه حرم، گنجینه مهم

در حرم امامرضا (ع) دیدنی‌های بسیاری است که خوب است پس از زیارت به‌سراغ آنها نیز برویم. یکی از مقاصد ما که داخل حرم است، موزه رضوی بود. این موزه گنجینه‌ای مهم از آثاری ارزشمند است. ازجمله ضریح‌های قدیمی، مدال برخی از افراد مهم و اثرگذار مانند جهان‌پهلوان تختی و آثار نقاشی ایرانی و خارجی؛ در این موزه نگهداری می‌شود. علاوه بر این‌ها، یک سالن بزرگ به‌نمایش پول و تمبر ایرانی و خارجی اختصاص داده شده که بسیار جذاب است. سالنی دیگری نیز در این موزه، برای نمایش سنگ‌ها، فسیل‌ها و گونه‌هایی خاص است که بازدید از موزه را خاص‌تر می‌کند.

چشیدن غذاهای خوشمزه

در اردو مشهد باید حتما به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های معروف سر بزنید و غذاهای خاص و خوشمزه آن‌را بچشید.

ما هم در این سفر از خوشمزه‌های مشهد نگذشتیم و در هر قسمت از سفر، کنار هم یک غذا یا دسر را امتحان کردیم.

دیدار با فردوسی

بخشی دیگر از سفرمان به بازدید از مقبره‌ی فردوسی، شاعر نامدار ایرانی در توس گذشت. آرامگاه فردوسی تقریبا 25 کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد. این آرامگاه به‌دست آقای هوشنگ سیحون، معمار نامدار ایرانی ساخته شده است. اطراف این آرامگاه باغی خرم است و 30 فواره به نشانه‌ی سی سال سرودن شاهنامه، در اطراف آن دیده می‌شود.

موزه‌ای نیز در کنار آرامگاه وجود دارد که تندیس‌ها و اوراق مربوط به شاهنامه در آن نگهداری می‌شود. سفر به توس و بازدید از آرامگاه فردوسی، فرصتی نیک برای شناخت بخشی مهم از ادبیات سرزمین ماست.

بازدید از چالیدره

در بخشی دیگر از اردو مشهد به چالیدره مشهد رفتیم و اوقاتی خوش را کنار هم سپری کردیم. در این مجموعه بازی‌ها و موقعیت‌های جذاب و تله‌کابین گذاشته شده تا از سفرتان بیشتر لذت ببرید.

سخن آخر

در این مقاله از وبلاگ مدرسه رهیار برای‌تان از اردو مشهد و برنامه‌های آن گفتیم. این اردو بخش‌های متنوعی داشت و در آن تلاش کردیم اوقاتی خوش را با همکاری دانش‌آموزان و کادر مدرسه رقم بزنیم. اگر شما هم خاطره‌ای از اردو مشهد داشته‌اید خوشحال می‌شویم در بخش نظرات برای‌مان از آن بگویید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *