به‌وقت اردو

به‌وقت اردو

اردو از به‌یادماندنی‌ترین رویدادها در دوران مدرسه است. فرصتی برای کنار هم بودن، آموختن و رشد کردن. اردوها می‌توانند لحظات شادی را برای‌مان رقم بزنند. با کمک آنها، بیشتر با توانایی و نقاط ضعف خود آشنا خواهیم شد. علاوه بر این‌ها، اردو کمک می‌کند تجربه‌های مهمی را به‌دست بیاوریم. در این مقاله از وبلاگ رهیار برای‌تان از چند اردو در دوره متوسطه اول مدرسه پسرانه رهیار گفته‌ایم.

چه اردوهایی می‌رویم؟

انتخاب محل برگزاری اردو اهمیت بسیاری دارد. محل موردنظر ما باید ایمنی کافی را داشته باشد. علاوه بر این، چالش‌هایی نیز بر سر راه دانش‌آموزان قرار بگیرد تا بتوانند با حل و گذر از آن، چیزی از اردو بیاموزند. درواقع برنامه‌های تفریحی را تبدیل به تجربه‌ای منحصربه‌فرد می‌کنیم که در کنار بازی و تفریح، چیزهای دیگری هم می‌آموزیم.

اردو کوهنوردی

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اردو دانش‌آموزان، کوهنوردی است. کوه‌ها، پراز ابهت، سکوت و آرامشند. هرچند که هرگز بر گردن کوهنوردان مدالی نمی‌اندازند اما، رشته‌هایی از محبت میان قلب آنهاست. کوهنوردی انسان را قوی، صبور و فروتن می‌کند. کوهنوردان می‌آموزند که هر بالا رفتنی، پایین آمدنی دارد. آنها یاد می‌گیرند چگونه با طبیعت دست‌وپنجه نرم کنند. کوهنوردان در برابر سختی و شکست استوارند. آنها دور از هیاهو، به رشد و صعود فکر می‌کنند.

به‌همین دلیل در میان اردوها، حتما جایی برای کوهنوردی درنظر می‌گیریم.

اردو استخر و فوتبال

ورزش سبب ترشح هورمون‌های مفید در بدن است. انسان‌های ورزشکار در برابر سختی‌ها آرامش بیشتری دارند و بهتر برای دست‌یابی به اهداف خود تلاش می‌کنند. برای همین در میان اردوهای رهیار دو برنامه استخر و فوتبال را نیز همیشه داریم. این برنامه‌ها به بچه‌ها انگیزه فعالیت‌های بدنی می‌دهد. کمک‌شان می‌کند باهم دوست شوند و ارتباطات بیشتری میان آنها شکل بگیرد.

اردو سینما

سینما، دریچه‌ای به جهانی دیگر است. جایی که قصه‌ها رنگ و بوی حقیقت گرفته‌اند. دنیایی که در آن شخصیت کتاب‌ها با ما آشناتر می‌شوند. چالش‌هایی که قهرمان داستان از آن عبور می‌کند، به‌ما هم درس‌هایی را می‌دهد. یاد می‌گیریم قصه‌های دیگری هم در این دنیا هست. زاویه‌هایی که ما به آنها توجه نداشته‌ایم و حالا می‌توانیم از آنها چیزهای خوبی را یاد بگیریم.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *