آموزش برای خانواده

آموزش برای خانواده

آموزش برای خانواده در مجتمع آموزشی پسرانه رهیار و مقطع متوسطه اول با دقت و جدیت زیادی برگزار می‌شود. چراکه ما معتقدیم خانواده نقش بسیار پررنگی در کنار مدرسه به‌خصوص برای سنین نوجوانی دارد. دوره‌ای که جهان یک انسان درحال گذر از زمان کودکی به جوانی است. روزهایی که می‌توانند درعین زیبایی، سختی‌هایی هم داشته باشند. در این مقاله از وبلاگ مدرسه پسرانه رهیار برای‌تان از این آموزش‌ها گفته‌ایم.

چرا آموزش برای خانواده مهم است؟

همه ما در این زندگی بسیاری از نقش‌ها را برای اولین‌بار پذیرفته‌ایم. مثلا ما قبل از این والد نبوده‌ایم. تجربه‌ی ما همراه با مسئولیت‌های‌مان شکل می‌گیرید و همین می‌تواند خطاهای ما را زیاد کند. در جایگاه والدین ما زمان و فرصت زیادی برای خطا نداریم. چراکه الگوی فرزند خود هستیم و ضمنا باید به او کمک کنیم در مسیر زندگی‌اش راحت‌تر و با اشتباهات کمتر گام بردارد. چراکه ما دوست داریم نسلی بهتر از آنچه خودمان بوده‌ایم، به‌جا بگذاریم.

اینجاست که اهمیت دوره‌های آموزشی و توجه به آنها مشخص می‌شود. ما باید برای یادگیری بسیاری از موضوعات، به‌عنوان والد، سر کلاس بنشینیم و از تجربه‌های دیگران استفاده کنیم. بعد می‌توانیم با کمک آن تجربیات، والدین بهتری باشیم و نقش خود را موفق‌تر اجرا کنیم.

در آموزش برای خانواده چه چیزهایی می‌گوییم؟

در این برنامه‌ها فقط از مباحث روانشناسی نخواهیم گفت. ما به‌دنبال راه‌کارهای عملی و خاص برای هر دانش‌آموز هستیم. مسیری که علاوه‌بر بهبود وضعیت فرزندمان، حال ما را هم بهتر کند. چراکه انسان باید اول خودش حال خوبی داشته باشد تا بعدا بتواند به دیگران هم کمک کند. در جلسات آموزش خانواده در مقطع متوسطه اول هرگز این مهم را فراموش نخواهیم کرد.

شما چه فکر می‌کنید؟

به‌نظر شما چه آموزش‌هایی می‌تواند برای والدین مفیدتر باشد؟ آنها با آموختن چه موضوعاتی می‌توانند موفق‌تر عمل کنند و نتایج بهتری بگیرند؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را دراین‌باره برای ما بنویسید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *