آشنایی با مشاغل

آشنایی با مشاغل

آشنایی با مشاغل در کودکی بسیار اهمیت دارد. اگر از کودک‌تان بپرسید دوست دارد چه کاره شود؟ او با توجه به بینش و اطلاعاتی که تا این سن به‌دست آورده است، مشاغلی را می‌گوید. معمولا بچه‌ها از شغل‌هایی می‌گویند به آنها احساس قدرت می‌دهد و در دید دیگران نیز باارزش است. به همین دلیل دو شغل آتش‌نشانی و پلیس، از مشاغل پرطرفدار بین بچه‌هاست. در پیش‌دبستان رهیار در دو برنامه جداگانه از پرسنل مهربان و پرحوصله آتش‌نشان و پلیس دعوت کردیم تا از شغل‌شان برای بچه‌ها بگویند. در این مقاله از مدرسه پسرانه رهیار بیشتر در این باره و نتایجی که گرفتیم برای‌تان گفته‌ایم.

روز آتش‌نشان با آتش‌نشان‌ها

اوایل مهرماه پیش‌دبستانی رهیار از پرسنل آتش‌نشانی دعوت کرد تا به اینجا بیایند و از کار خود، موارد ایمنی که کودکان باید بدانند و شغل آتش‌نشانی بیشتر بگویند.
در این روز، ماشین آتش‌نشانی همراه با پرسنل زحمت‌کش آتش‌نشان به حیاط مجتمع وارد شدند. نوآموزان با دیدن ماشین، با شوق به سمت آن حرکت و از بخش های مختلف ماشین بازدید کردند. کودکان سئوالات بسیاری را از آتش نشانان حاضر در مدرسه می‌پرسیدند و از آنها می‌خواستند تا کلاه، کپسول آتش نشانی و… را در اختیارشان قرار دهند تا از نزدیک آن‌ها را ببینند
بعد از مشاهده ماشین و ابزار کار، آتش‌نشان‌ها مواردی مانند شماره آتش نشانی و نکات ایمنی را برای نوآموزان توضیح دادند.


نوآموزان پس از بازگشت به کلاس، در رابطه به مشاهدات خود گفتگو کردند و آن را در قالب نقاشی به تصویر کشیدند .حالا مطمئنیم که نوآموزان رهیار اطلاعات خوبی درباره شغل آتش‌نشانی دارند و بهتر از قبل می‌توانند از خطرها دور بمانند. این برنامه به کودکان کمک کرد تا دید بهتری نسبت به کار آتش‌نشان‌ها داشته باشند، مسئولیت‌پذبر باشند و با نگاهی نو به این نیروهای مهم و شجاع نگاه کنند.

همراه با پلیس‌ها در رهیار

به مناسبت روز پلیس و با هدف آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی، از پرسنل محترم پلیس راهنمایی و رانندگی دعوت به‌عمل آوردیم تا در مدرسه حضور یابند .
نوآموزان در حیاط پیش دبستان حاضر شدند و پلیس راهنمایی و رانندگی با آنها گفتگوهایی در رابطه با نحوه عبور از خیابان، چراغ راهنمایی و… انجام داد. سپس پلیس‌ها به هر کلاس رفته و به سوالات نوآموزان پاسخ دادند .
پس از آن، نمایشی مرتبط با قوانین راهنمایی و رانندگی در آمفی تئاتر مجتمع رهیار برگزار شد تا قوانین مهم راهنمایی و رانندگی در خصوص عبور و مرور به کودکان آموزش داده شود.


از آنجایی که خطاها و حوادث رانندگی در کشور ما به وفور اتفاق می‌افتد؛ لازم است که نسل آینده را با نگاهی نو آموزش دهیم. نسلی که متعهد است و تلاش می‌کند خطرآفرین نباشد. بالا بردن فرهنگ رانندگی با تلاش و اصلاح، می‌تواند در بسیاری از جوانب زندگی اثر داشته باشد.

آشنایی با شغل پلیس در رهیار

چه نتایجی گرفتیم

حضور پرسنل آتش‌نشانی و پلیس، فرصتی کم تکرار برای نوآموزان بود. آنها در سنین پیش از مدرسه با دو شغل مهم به‌صورت عملی آشنا شدند و در همان جهان کودکانه خود آموختند که چگونه می‌توانند از بعضی خطرها دور بمانند. از سوی دیگر، نوآموزان با خطرها و مشکلات این شغل‌ها نیز آشنا شدند. در نتیجه می‌توانند با آگاهی بیشتری برای آینده خود تصمیم بگیرند و ریشه‌های آن را در کودکی خود پیدا کنند.

شما چه فکر می‌کنید؟

حضور فعالین مشاغل گوناگون در پیش‌دبستانی رهیار یک فرصت عالی برای کودکان است. به همین دلیل ما خوشحال می‌شویم در مناسبت‌های گوناگون میزبان عزیزانی باشیم که دوست دارند از شغل و پیشه خود برای کودکان بگویند. به نظر شما جای چه مشاغلی در پیش‌ دبستانی رهیار خالی است؟ دوست دارید در فرصت‌های بعدی میزبان کدام شغل‌ها باشیم؟ آیا شما تجربه‌ای از کودکی خود دارید که به سبب شغل امروزتان را انتخاب کرده باشید؟ خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات سایت رهیار در این باره برای ما بگویید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *