معرفی مجتمع آموزشی رهیار
مجتمع آموزشی رهیار با بهرهگیری از متدهای آموزشی نوین درصدد ایجاد محیطی بانشاط و سالم است تا دانشآموزان بتوانند با رویکردی خلاقانه و نوین، آموزشدیده و روند رشد خود را به شکل کاملاً اصولی طی نمایند. مجتمع آموزشی رهیار درصدد آن است تا علاوه بر انتقال مناسب سرفصلهای درسی، خلاقیت، نوآوری، توانایی اندیشه ورزی و... را نیز در دانشآموزان خود تقویت کرده و آنان را برای حضوری ارزشمند در جامعه آماده سازد. مجتمع آموزشی رهیار در سال 1380 در منطقه 5 تهران توسط مرحوم حاج علیاکبر نظری تأسیس شد و از همان ابتدا دغدغههایی فراتر از آموزشهای متداول درسی را داشت.
مجتمع آموزشی رهیار دارای 5 واحد آموزشی فعال در تهران و در محله پونک تهران، دارای 3 واحد آموزشی فعال در کرمان، واقع در رفسنجان و دارای حدود 1250 دانشآموز در قالب 60 کلاس درسی است. همچنین برخورداری از واحدهای تعالی سازمانی، منابع انسانی و پشتیبانی، برخورداری از کانونها و دپارتمانهای درسی، زبان، قرآن مجید و کالج فیزیک و... از مزایای مجتمع آموزشی رهیار است.
اهداف رهیار
یادگیری برای دانستن
یادگیری برای زیستن
یادگیری برای توانستن
یادگیری برای با هم زیستن
در مجتمع آموزشی رهیار بر آنیم تا با بهرهگیری از خلاقانهترین روشهای تدریس، علاوه بر سرفصلهای دروس درسی، مهارتهای موردنیاز دانشآموزان را نیز تقویت نماییم. باور داریم که دانشآموزان ما نیاز دارند که بیشازپیش مهارتهایی چون همدلی، استقلال، مشارکت جمعی، ریسکپذیری، پرسشگری، عدالتخواهی و… را بیاموزند تا بتوانند در دوران بزرگسالی و حضور در فضای اجتماعی، مفیدتر و ارزشمندتر قدم بردارند.
امکانات مجتمع آموزشی رهیار
اهداف رهیار
ما از ابتدای فعالیتهای خود، چهار هدف اساسی را مورد توجه قرار داده و برای دستیابی به تمامی آنها، روزها و سالها زمان صرف کردهایم. این 4 هدف عبارتند از :
یکی از مهمترین اقداماتی که در مجتمع آموزشی رهیار انجام گرفته است، ترسیم شاخصهای فرهنگی است که بر اساس آنها بتوانیم خطمشی ثابت، روبهجلو، هدفمند و ارزشمند را برای خود تهیه نماییم. این شاخصهای فرهنگی شامل حقیقتجویی، صداقت، مدارا، شادابی و نشاط و تفکر و اندیشه میشود. شاخصهای فرهنگی مجتمع رهیار سالهاست که همراه ما است و چون چراغ راهی ارزشمند، مسیر را در برابر ما روشن میسازد.
بر این باور هستیم که ساختن آینده دانشآموزان ما تنها و تنها با همراهی افرادی میسر است که توانایی برقراری ارتباطی سازنده را با دانشآموزان داشته باشند. افرادی که بتوانند فرزندان ما را به اندیشیدن تشویق کنند و مفاهیم درسی را به شکل و شیوهای کاملاً خلاقانه منتقل نماید. از سویی دیگر باور داریم که همکاران متخصص، متبحر و باتجربه مجتمع رهیار میتوانند علاوه بر سرفصلهای درسی، مهارتهای دیگری را نیز به دانشآموزان آموزش دهند و تربیت را در کنار بحث تعلیم به بهترین شکل ممکن پیادهسازی کنند.
مدیران و کادر آموزشی مجتمع رهیار از همان ابتدای تأسیس، متخصصانی کارآزموده بودند و هستند و در مسیر رسیدن به موفقیت دانشآموزان از تجربه، تخصص، نیروی جوانی و دانش خود بهره میگیرند. مجتمع آموزشی رهیار سعی در پیادهسازی شیوههای نوین آموزش، در راستای اهداف کلان سندهای معتبر آموزشوپرورش و اسناد و ابتکارات تولید شده داخلی توسط متخصصان امر آموزش داشته و با رویکردی نوین، مدرسه کیفی را بنا نهاده است.
مدرسه کیفی تعریفی متفاوت از سایر مدارس مرسوم در فضای اجتماعی ما دارد. ما در مجتمع آموزشی رهیار بر آن هستیم که به بهرهگیری از متد مدرسه کیفی که ترکیبی از روانشناسی مثبت نگر، آموزش مؤثر و مهارتهای مدیریت و مداخله است، رویکردی موزون، پايدار و برنده – برنده براي مديريت کلاس درس و به طور کلي سيستم آموزشي ايجاد نماییم.
در این متد دانشآموزان روابطی بر پایه اعتماد و احترام را میآموزند، پرورش جایگزین آموزش میشود، دانشآموزان بر اساس توانمندیهای خود مورد ارزیابی قرار میگیرند و به طور کل دانشآموزان فضایی خاص و متفاوت را تجربه مینمایند.
در مجتمع آموزشی رهیار بر آنیم تا با بهرهگیری از خلاقانهترین روشهای تدریس، علاوه بر سرفصلهای دروس درسی، مهارتهای موردنیاز دانشآموزان را نیز تقویت نماییم. باور داریم که دانشآموزان ما نیاز دارند که بیشازپیش مهارتهایی چون همدلی، استقلال، مشارکت جمعی، ریسکپذیری، پرسشگری، عدالتخواهی و... را بیاموزند تا بتوانند در دوران بزرگسالی و حضور در فضای اجتماعی، مفیدتر و ارزشمندتر قدم بردارند.