معرفی پیش دبستان رهیار

 هدف از پیش دبستان رهیار ایجاد بسترهای شوق یادگیری و شوق به مدرسه و توانمند کردن نواموزان در کسب مهارت ها ی مختلف با استفاده از رویکرد پروژه ای می باشد . در رویکرد پروژه‌ای کودکان می‌توانند، دانش و مهارت‌های خود را تلفیق کنند تا نه تنها ارزش این مهارت‌ها را یاد بگیرند، بلکه فرصت‌هایی را برای آنها فراهم سازد تا به تمرین این مهارت‌ها بپردازند.

پیش دبستان رهیار

نقاط قوت واحد پیش‌دبستانی رهیار

فضای برای نوآموزان

فضای پیش دبستان رهیار به صورت کاملا اختصاصی و مجزا از سایر گروه های سنی در نظر گرفته شده است و متناسب با شرایط سنی نوآموزان پیش دبستانی طراحی و ایمن سازی شده است .

پروژه ها

قبل از شروع سال تحصیلی موضوعاتی برای پروژه ها بر اساس نیاز کودک، نیازهای جامعه و سازگاری آن با بستر زندگی کودک پیش بینی می شوند و فعالیت‌های مختلف اجرای پروژه با در نظر گرفتن معیارهای مهارتی و با استفاده از ابزارهای مختلف مانند نقاشی، کاردستی، بازدید، فیلم و عکس، گفتگو، آزمایش و ... طراحی می شوند. پرژه‌ها بر اساس طراحی‌های از قبل انجام شده و شرایط روز کلاس اجرا می‌شوند و مربی کلاس ضمن راهبرد پروژه، مشاهدات لازم را انجام می دهد. مربی سعی می کند دانش و مهارت خود را با دانش و مهارت کودک هماهنگ کند و با ارائه رهنمودها یا پرسیدن سؤالات باز پاسخ، کودکان را به ادامه فعالیت، کنجکاوی و حل مسئله تشویق کند.

کلاس های فوق برنامه پیش دبستان رهیار

کلاس های فوق برنامه جزئی از  برنامه های اصلی پیش دبستان می باشند و برای تمام نوآموزان در ساعات حضور در مدرسه  نظر گرفته شده اند.

آوا و حرکت

کشف استعداد موسیقی و یا فراگیری موسیقی تنها بخشی از اهداف آموزش موسیقی به کودکان است و همه هدف آن نیست. کلاس آوا و حرکت مجموعه ای از فعالیت ها و بازی های مبتنی بر موسیقی هستند که با هدف تقویت همه جانبه ی مهارت های کودکان و آشنایی با نواختن ساز ، دوبار در هفته برگزار می شوند.

آموزش زبان انگیلیسی

 با توجه به اهمیت استمرار آموزش زبان انگلیسی و تاثیر آن بر یادگیری کودک، این کلاس به صورت روزانه در برنامه آموزشی پیش دبستان دیده شده است.

کلاس ژیمناستیک

این کلاس با تمرکز بر تقویت مهارت های حرکتی، هماهنگی های عضلانی، تعادل عمومی، استقامت و ….  سه بار در هفته برگزار می شوند.

آموزش‌ها

پیش‌دبستانی رهیار آموزش‌های پایه‌ای متعددی جهت رشد روانی و جسمی دانش آموزان در نظر گرفته است. مواردی از آن‌ها چون آموزش زبان انگلیسی و آموزش ژیمناستیک پیش‌تر ذکر شده است. سایر آموزش‌ها شامل آموزش جهت تقویت مهارت‌های شناختی، کلامی، خودیاری، ارتباطی-اجتماعی، حسی-حرکتی و فراشناختی، آموزش‌های مفاهیم اولیه شامل ریاضی، مفاهیم اولیه علوم، زبان‌آموزی، کارگاه شادی، آمادگی برای نوشتن، تحقیق، مهارت زندگی، آزمایش، کاردستی، نقاشی، بازی، داستان، بحث و گفتگو، نشست کلاسی و… در برنامه‌ریزی‌های رهیار نقشی کلیدی دارند.

فعالیت های تکمیلی پیش دبستانی رهیار

در پیش دبستان رهیار جشن ها ی مختلفی مانند جشن تولدهای فصلی، نوروز، یلدا، روز مادر، روز پدر، کتاب و … با هدف ایجاد فضای شاد برای نوآموزان و آشنایی آن ها با سنت ها و فرهنگ ملی برگزار می گردد.

در برناه سالیانه اردوهای تفریحی و آموزشی متعددی با در نظر گرفتن ایجاد فضای شاد و ایمن برای نوآموزان در نظر گرفته شده است.

با توجه به اهداف مجتمع آموزشی رهیار  در خصوص دستیابی به معیارهای مدرسه ی کیفی ابتکاراتی در واحد تعالی مجموعه طرح ریزی شده اند که در واحد پیش دبستان اجرا می گردند.

هر روز یک بازی

  • نشست آغاز سال و پایان سال
  • نیازهای اساسی
  • هفته ی رابطه و محیط
  • فعالیت آغازین
  • معارفه ی راهبرانه

با توجه به اهمیت سلامت نوآموزان و لزوم تشخیص و پیگیری مشکلات احتمالی، چکاپ های عمومی قد و زن، تست بینایی، مو و … به صورت دوره ای توسط پزشک متخصص انجام می شود.

با توجه به اینکه خانواده اصلی ترین و موثرترین نهاد در تربیت و  پرورش کودک در نظر گرفته می شود، پیش دبستان رهیار آموزش های متعددی را با توجه به نیازهای این گروه سنی برای خانواده ها برگزار می کند.

مشاور روانشناس مقیم در مدرسه ، با مشاهده ی نوآموزان در کلاس و ارجاعات مسئولین مدرسه، وضعیت نوآموزان را بررسی کرده و  راهکارهای مناسب را در قالب جلسات مشاوره ی فردی برای خانواده ها و نوآموزان در نظر می گیرد.

مراحل ثبت‌نام نوآموزان در پیش‌دبستانی رهیار

  • پیش ثبت‌نام اینترنتی
  • مصاحبه با اولیا
  • برگزاری آزمون ورودی با کودک
  • ثبت‌نام قطعی
نمایشگاه دست‌سازه‌های من

دست‌سازه‌های من

نمایشگاه دست‌سازه‌های من در مجتمع آموزشی رهیار واحد پیش‌دبستانی عدل برگزار شد. اشیای این نمایشگاه به تلاش نوآموزان ما در طول سال تحصیلی ساخته شده بود. آنها پله‌پله یاد گرفتند که از مهارت‌های گوناگون خود در ساخت و شکل دادن

ادامه مطلب »
اردو پارک ژوراسیک

سفر به دنیای ژوراسیک

اردو پارک ژوراسیک یک برنامه دوست‌داشتنی برای سفر به ماقبل‌ تاریخ است. جایی که هنوز آن شهاب‌سنگ غول‌پیکر پایش به زمین نرسیده و چهره زمین را تغییر نداده است. در آن دوران گیاهان، شکل زمین و البته موجوداتی که روی

ادامه مطلب »
برگزاری جشن تولد

جشن تولد در رهیار

برگزاری جشن تولد برای نوآموزان متولد بهار و تابستان در پیش‌دبستانی مجتمع آموزشی رهیار برگزار شد. در این جشن با‌هم شادی‌ها را قسمت کردیم و اوقاتی خوش و شاد را ساختیم. در این مقاله از وبلاگ مجتمع آموزشی پسرانه رهیار،

ادامه مطلب »