دبیرستان دوره دوم مدرسه رهیار

نوجوانان 16 تا 18 سال ما، نیاز به حمایت روانی برای ورود به جامعه را دارند. نوجوانانی که علاوه بر آموزش‌های درسی، نیازمند محیطی استاندارد و مناسب برای رشد و نمو هستند. با توجه به اهمیت موارد گفته شده، دبیرستان دوره دوم رهیار به شکلی آماده شده است که بتواند نیازهای نوجوانانمان را برطرف نماید.

کادر آموزشی هماهنگ و یکدست
دانش‌آموزان دبیرستان دوره دوم رهیار باید توسط معلمین و مدرسینی آموزش ببینند که همگی خط‌مشی واحد داشته باشند و بتوانند برای رسیدن دانش‌آموزان به اهدافشان، بیشترین تأثیر را بگذارند. از همین رو ما در دبیرستان دور دوم رهیار تلاش کرده‌ایم نهایت هماهنگی و یکدستی را میان کادر آموزشی فراهم آوریم و تلاش کنیم که مسیر آموزش فرزندانمان هموارتر از گذشته شود.
فضای آموزشی مناسب
فضای آموزشی باید بانشاط، پویا و خلاقیت محور باشد. دانش‌آموزان نوجوان باید بتواند در این فضا از تمامی ظرفیت‌های ذهنی خود جهت استعدادیابی، هدف‌گذاری و تعیین مسیر آینده خود استفاده نمایند. با توجه به موارد گفته دبیرستان دور دوم رهیار تمام تلاش خود را به کار بسته است تا فضای آموزشی برای فرزندان شما فراهم آورند که آنان بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.
برنامه‌ریزی مدون
برنامه‌ریزی مدون از سوی مسئولین دبیرستان دور دوم رهیار، همواره یکی از مهم‌ترین اولویت‌های آموزشی بوده است. تلاش ما آن است که با برنامه‌ریزی مدون درسی، فوق‌برنامه‌ها، مراسمات و... بتوانیم فضایی مناسب جهت رشد دانش‌آموزان فراهم آوریم و جهت دستیابی نتایج مناسب، بیش‌ازپیش تلاش کنیم.

مراحل ثبت نام دانش آموزان دبیرستان دوره دوم رهیار

پیش ثبت نام در سایت
برگزاری آزمون
جلسات معارفه ، برنامه‌ها و آیین نامه‌
ثبت نام مالی و دریافت مدارک

امکانات دبیرستان رهیار

کلاس‌های مناسب و بزرگ با نور و تهویه مناسب

دانش‌آموزان باید بتوانند در کلاسی درس بخوانند از که از هر نظر مناسب باشد. نور مناسب، فضایی پرانرژی و نشاط‌آور را برایشان فراهم آورد، تهویه مناسب سبب جلوگیری از خستگی روحی و جسمی شود و میز و نیمکت‌هایی استاندارد سلامت جسمانی آنان را تضمین نماید.

حیاط بزرگ و امکانات ورزشی و تفریحی مناسب

نباید فراموش کنیم که دانش‌آموزان، نیاز به تحرک دارند و تنها در شرایطی که امکانات مناسبی در اختیارشان باشد، می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کنند و درعین‌ حال انرژی مناسب برای درس خواندن را نیز به دست آورند. دبیرستان رهیار با حیاطی بزرگ و استاندارد و همچنین امکانات تفریحی و ورزشی مناسب نوجوانان، این فضا را به بهترین شکل فراهم آورده است.

سالن غذاخوری

دبیرستانی‌ها بیش از سایر دانش‌آموزان در مدرسه حضور دارند. از همین رو توجه به تغذیه مناسب، وعده غذایی ناهار استاندارد و... اهمیت بسیاری دارد. در سالن غذاخوری دبیرستان رهیار دور دوم، یک وعده غذایی ناهار برای دانش‌آموزان آماده می‌شود که نیاز جسمانی آنان را در کنار آموزش‌های درسی تأمین نماید.

سالن ورزشی سرپوشیده

نوجوانان و دانش‌آموزان ما اگر نتوانند انرژی جسمانی خود را تخلیه کنند، توان درس خواندن و آموزش دیدن ندارند. بر همین اساس سالن ورزشی استاندارد سرپوشیده‌ای برایشان تدارک دیده شده است که بتوانند داخل دبیرستان، ورزش کنند و نشاط و شادابی لازم برای تحصیل را به دست آورند.

کتابخانه و سالن مطالعه مجهز

دانش‌آموزان 16 تا 18 سال ما در آستانه کنکور هستند و نیاز دارند بتوانند در محیطی آرام و ساکت، درس بخوانند. با توجه به همین امر ما در دبیرستان رهیار فضای کتابخانه و سالن مطالعه‌ای آماده کرده‌ایم که دانش‌آموزان بتوانند به‌ دور از هیاهوی مدرسه، مطالعه کنند و خود را برای کنکور آماده سازند.

آزمایشگاه‌ها

دبیرستان رهیار تمامی امکاناتی که موردنیاز است تا دانش‌آموزان به‌درستی آموزش‌های لازم را دریافت کنند را تدارک دیده است. آزمایشگاه‌های متعدد با امکانات کامل همراه دانش‌آموزان است تا آن‌ها درک بهتری از متون آموزشی تدریسی توسط معلمین را به دست آورند.

نمازخانه

آموزه‌های مذهبی می‌تواند همراه مناسبی برای دانش‌آموزان ما باشد تا آن‌ها در کنار آموزه‌های درسی، مسیر زندگی خود را نیز به‌درستی تعیین نمایند و راه رستگاری را پیش گیرند.

سالن‌های کنفرانس مجهز و سالن آمفی‌تئاتر

اصرار در حضور مداوم دانش‌آموزان بر سر کلاس درس می‌تواند نتیجه منفی به همراه داشته باشد. از همین رو دبیرستان رهیار امکاناتی چون سالن‌های کنفرانس مجهز، سالن آمفی‌تئاتر و... را آماده‌سازی کرده است تا دانش‌آموزان در کنار حضور در کلاس بتوانند فعالیت‌های فوق‌برنامه را نیز به بهترین شکل انجام دهند

امکانات ویژه دبیرستان رهیار

برنامه‌ریزی مناسب با شرایط علمی دانش‌آموزان

هر دانش‌آموز استعدادها، توانایی‌ها، علایق و خواست‌های ویژه‌ای دارد و نمی‌توان یک برنامه برای جمعی از دانش‌آموزان تدارک دید.

خودارزیابی

دانش‌آموزان 16 تا 18 سال باید به شناختی از خود برسند که بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کرده و برای ادامه مسیر موفقیت خود برنامه‌ریزی نمایند.

رشد فردی دانش‌آموزان

دانش‌آموزان باید به‌صورت جداگانه و بر اساس توانایی‌هایشان مورد ارزیابی قرار گیرند. معیارهای واحد برای رشد تمامی دانش‌آموزان اقدامی بسیار نادرست است.

موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه، نقطه قوت دبیرستان رهیار

بسیاری اولیا از این‌ جهت سعی در حضور فرزندانشان در رهیار را دارند که می‌دانند آن‌ها درنهایت به‌خوبی کنکور را پشت سر می‌گذارند. برنامه‌ریزی دبیرستان رهیار برای حضور موفقیت‌آمیز دانش‌آموزان در کنکور شامل دو مرحله است:

  1. جهت‌گیری آموزش‌های مدرسه در پایه دهم و یازدهم
  2. برنامه پایه دوازدهم

لیگ فوتسال رهیار

لیگ فوتسال رهیار یکی از رویدادهای مهیج در مجتمع آموزشی پسرانه رهیار است. در این لیگ، فرزندان ما در پایه متوسطه دوم از فضای آموزشی-ورزشی مجتمع استفاده می‌کنند تا علاوه‌بر درس خواندن، برای سلامت روح و جسم خود نیز زمان

ادامه مطلب »

مسابقات پینگ‌پنگ در رهیار

برگزاری مسابقات پینگ‌پنگ در مجتمع آموزشی رهیار در مقطع متوسطه دوم برگزار شد. این مسابقات به دانش‌آموزان عزیزمان کمک کرد تا استعداد خود را در این ورزش پیدا کرده و رشد کنند. چراکه پینگ‌پنگ سراسر انرژی و تمرکز است و

ادامه مطلب »

به‌وقت زیارت

اردو مشهد مقدس ویژه پایه یازدهم مجتمع آموزشی پسرانه رهیار در اسفند 1402 برگزار شد. در این برنامه به مشهد و توس رفتیم و از چند جاذبه مهم دیگر نیز بازدید کردیم. دراین مقاله از وبلاگ مدرسه رهیار برای‌تان از

ادامه مطلب »