ساعاتی با خانواده‌های پایه هفتم

ساعاتی با خانواده‌های پایه هفتم

جلسات آموزشی با والدین از برنامه‌های مهم در رهیار است. در تابستان 1402 مجموعه جلسات آموزشی در رهیار برگزار شد که مهمان آن، والدین دانش‌آموزان عزیز در پایه متوسطه اول بودند. در این جلسات به بررسی موضوعات مهمی پرداختیم که تقشی مهم در ارتباط دانش‌آموزان با والدین و والدین با مدرسه دارد. از آنجا که تابستان فرصت بسیار خوبی برای نشست‌های آموزشی و علمی است، این کارگاه‌ها کمک کرد تا دانش و علوم ارتباطی خود را گسترش دهیم. در این مقاله از مدرسه پسرانه رهیار، از جلسات آموزشی با والدین بیشتر بخوانید.

در جلسات آموزشی والدین چه گذشت؟

آشنایی خانواده‌ها با رویکرد تئوری انتخاب، ارائه نگرشی نو در مواجهه با مسائل فرزندان، ایجاد انگیزه در اولیا برای مطالعه بیشتر در روش‌های تربیتی، از نکات مهمی بود که در این جلسات به آنها پرداختیم.
برای مثال تئوری انتخاب که از مهم‌ترین محورهای آموزشی در رهیار است، به‌خوبی بررسی و ابهام‌زدایی شد. این تئوری می‌گوید که انتخاب‌های ما رفتار ما را شکل می‌دهد. درواقع ما انتخاب می‌کنیم که چه رفتاری داشته باشیم.
نیاز به بقا، نیاز به عشق و احساس تعلق، نیاز به قدرت، نیاز به آزادی و نیاز به تفریح، 5 نیاز اساسی هستند که نظریه انتخاب آنها را بررسی کرده و در رهیار نیز به آنها می‌پردازیم.

جلسات با خانواده های پایه هفتم


از سوی دیگر تشویق والدین به مطالعه در روش‌های تربیتی، بسیار کمک کننده است و می‌تواند آنها را با جدیدترین و بهترین متدها آشنا کند. علومی که در راستای خردمندی گام برمی‌دارند و نتیجه‌شان ساختن نسلی آگاه‌تر است. در جلسات آموزشی با والدین کاملا این موضوعات را بررسی کردیم.

میزان ساعات جلسات

در تابستان 1402 برای والدین پایه هفتم، درمجموع 21 ساعت کلاس آموزشی برگزار شد. محل برگزاری این آموزش‌ها در سالن اجتماعات رهیار بود و 3 نفر از کادر مدرسه، مسئول اجرای آن بودند. جلسات آموزشی با والدین با همراهی مدعوین عزیز، بسیار عالی پیش رفت.

چه نتایجی گرفتیم؟

هدف از این کارگاه‌های آموزشی کمک به ارتقای سطح دانش والدین، تبادل اطلاعات، نیازها و درک شیوه آموزشی مدرسه است. در رهیار برآنیم تا با بهترین متدها، فرزندانی مسئول، آگاه و شاد تربیت کنیم. به‌همین دلیل، همراهی والدین برای ما بسیار ارزشمند است و می‌تواند منجر به نتایجی شگفت‌انگیز شود.

کلاس آموزشی در مدرسه رهیار برای والدین


چه‌بسا یک عادت اشتباه در ما به‌عنوان والدین، سبب بروز مشکلات عمیقی در فرزند شود. مشکلی که هرچه‌زودتر آن‌را کشف و درک کنیم، قابل جبران‌تر خواهد بود و می‌تواند از بروز اتفاق‌های ناگوار بعدی نیز جلوگیری کند. جلسات آموزشی با والدین اهدافی چنین والا را پیگیری می‌کند.

شما چه فکر می‌کنید؟

آموزش، در هر زمانی رنگ و بوی دیگری به‌خود می‌گیرد. زمانی کودک هستیم و باید از پشت نیمکت‌ها بیاموزیم و زمانی فرا می‌رسد که برای تربیت فرزندمان باید باز هم پشت میزها بنشینیم. بی‌شک والدین آگاه و مسئولیت‌پذیر، گنج‌هایی هستند که می‌توانند سلامت و موفقیت نسل‌های بعد را تضمین کنند.
شما چه تجربه‌ای در این باره دارید؟ آیا به‌خاطر فرزندتان در دوره‌ای خاص شرکت کرده‌اید؟ ممنون می‌شویم اگر کتاب، فیلم یا پادکستی در این باره می‌شناسید، آن‌را با ما به اشتراک بگذارید.

مدرسه پسرانه در منطقه 5
نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *