آشنایی با صنایع

آشنایی با صنایع

جلسه آشنایی با رشته مهندسی صنایع در مجتمع آموزشی رهیار ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوم برگزار شد. این جلسه با حضور آقای صدرا دانشور که خود در دانشگاه صنعتی شریف، رشته صنایع را خوانده‌اند برگزار شد تا فرزندان ما با دیدگاه بهتری بتوانند انتخاب رشته کنند.

جلسه آشنایی با مشاغل چه اهمیتی دارد؟

کنکور و بعد هم انتخاب رشته یکی از سخت‌ترین مراحل زندگی همه ما بوده و هست. درکنار تمام نگرانی‌هایی که تجربه کرده‌ایم، یک ترس عجیب هم به‌سراغ‌مان آمده. ترسی که از ما می‌پرسد آیا واقعا این رشته مناسب من است؟ من می‌توانم از پس آنچه که الزامات رشته پیش‌رویم هست بربیایم؟ و سوالات دیگری که در سن 17 تا 20 سالگی مدام تکرار می‌شوند و شاید ما را هم سردرگم کنند.

برای آنکه این مشکل حل شود و فرزندان ما بتوانند با نگاه بهتری رشته خود را انتخب کنند، مجتمع آموزشی رهیار از افرادی که نسبت به رشته خود اشراف کامل دارد دعوت می‌کنند تا درباره چالش‌‌ها، معایب و مزایای رشته مورد نظر با بچه‌ها گفتگو کنند.

این گفتگوها بسیار ارزنده است و تجربه سال‌ها کار به ما نشان داده. اکنون مطمئنیم که جلسه آشنایی با مشاغل می‌تواند اثرات خیلی خوبی داشته باشد.

جلسه آشنایی با صنایع

در یکی از این جلسات رهیار میزبان آقای صدرا دانشور بود. آقای دانشور سال 1398 با رتبه 205 در رشته صنایع دانشگاه شریف پذیرفته و حالا هم مدتی است که فارغ‌التحصیل شده‌اند.

تجربه ایشان، راهی که طی کردند و مسیری که برای ساختن آن در تلاش بوده‌اند به دیگر فرزندان ما انگیزه داد. ضمنا آنهایی که هم نمی‌دانستند صنایع چه رشته‌ای است و چه آینده‌ای دارد، توانستند آگاهی خود را بالا ببرند.

شما چه فکر می‌کنید؟

به‌نظر شما برای چه رشته‌های دیگری باید این جلسه معارف برگزار شود؟ چه کسانی دعوت شوند و چگونه می‌توان با کمک این جلسات دیدگاه و روش زندگی دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار داد؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *